فرمانده سپاه امام رضا(ع):

انسانی که دشمن ندارد رشد نمی کند

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: ما خیلی نگران دشمنان نیستیم، انسانی که دشمن ندارد رشد نمی‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) در دیدار با جمعی از نمایندگان اصحاب هنر و فرهنگ خراسان رضوی گفت: برای گرفتاری‌ها و ضایعاتی که پیش آمد عرض تسلیت دارم و بابت توفیقاتی که به دست آمد تبریک عرض می‌کنم.

او تصریح کرد: ما خیلی نگران دشمنان نیستیم، انسانی که دشمن ندارد رشد نمی‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) دشمن بزرگتر را باعث زمینه رشد فردی، اجتماعی و ملی بیشتر دانست و گفت: در کشور ما با انقلاب اسلامی ظرفیت انقلابی، نرم‌افزاری و اندیشه‌ای خوبی فراهم شد و با ترکیبشان کشور و ملت توانست جایگاه خودش را ارتقا بدهد و ام‌القرا و خواستگاه باشد.
 
انسانی که دشمن ندارد رشد نمی کند

نظری با تاکید دوباره بر اینکه نگرانی ما از دشمن نیست افزود: ما نگران نیستیم، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که تا زمان زنده بودنش توان، قدرت و ظرفیت تبدیل نرم‌افزار کشور را که تحت اندیشه انقلاب اسلامی بود؛ به واقعیت‌های لازم داشت.

او ادامه داد: مردم ابتدا مدیون انقلاب اسلامی و بعد مدیون شخصیت‌هایی هستند که در دامان این نظام به وجود آمدند، رشد و انجام وظیفه کردند، شهید سلیمانی که پرورش یافته دفاع مقدس بود با این اندیشه بزرگ شده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: امروز جایگاه مردم در کشور نسبت به کل تاریخ رفیع، عزتمندانه و قدرتمندانه است و در این شرایط دشمن دشمنی، توطئه و فتنه می‌کند، طرح فریب اجرا می‌کند و این خاصیت دشمن است.

سردار نظری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شناخت دشمن افزود: برخی در داخل دشمن را نمی‌شناسند، تاکتیک و راهبرد دشمن را متوجه نیستند، خودگرایی، طایفه گرایی و گروه‌گرایی را مقدم بر منافع ملی و اعتقادی قرار می‌دهند.

او با اشاره به فرصت ایجاد شده پس از شهادت سردار سپهبد سلیمانی تصریح کرد: نظام در این فرصت با هسته و مغز استکبار برخورد سختی کرد که سابقه ندارد، تابه‌حال کسی در مقابل آمریکا نگفته که تو را می‌زنم، این دیکتاتوری آمریکا باید شکسته شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) استقلال و بزرگی را هزینه‌بر دانست و گفت: اگر میخواهیم جلوداری کنیم و منشا اثر باشیم هزینه‌هایی دارد.

سردار نظری مردم را بسیار بااحساس و بااعتقاد قوی خواند و افزود: حضور در تشییع سردار شهید سلیمانی نشان از احساسات مبتنی بر اعتقاد مردم است، همان‌ها که در مراسمات محرم و صفر می‌روند و در طول تاریخ این احساسات از محاسن جامعه ماست، اما دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.

او یکی از اهداف ترور را ایجاد رعب در مردم، مسئولان و دنیا برشمرد و تصریح کرد: برتری ایجاد شده در برخورد ایران و آمریکا ظرفیت ایجاد کرد و مسئولان باید از این ظرفیت استفاده کنند، شهدا برای دفاع از حرم رفتند و ظرفیت ایجاد شد، حاج قاسم شهید شد و ظرفیت ایجاد شد باید از این‌ها برای ارتقای مردم استفاده کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به مصاحبه پدر یکی از جان‌باختگان حادثه هواپیما در سبزوار  گفت: آن پدر می‌گوید اگر قرار به سوختگی است از من پدر داغ‌تر نمی‌توانید باشید، اما معلوم است دشمن می‌خواهد از احساسات مردم سوءاستفاده کند.

سردار نظری افزود: دشمن می‌خواهد گسل ایجاد کند و این گسل‌ها که ایجاد می‌شود باید فراتر از حوزه فردی و در حوزه ملی، امتی و اعتقادی فکر کرد.


تولید آثار فرهنگی هنری با موضوع سردار سلیمانی

 
در ابتدای این جلسه جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت شهادت سردار شهید سلیمانی و ابراز همدردی با خانواده شهدای سانحه هوایی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر در کنار ملت همیشه در صحنه حضور دارد، هنرمندان زحماتِ نیرو‌های خدومِ پاس‌دارِ امنیتِ کشور را ارج می‌نهند و می‌دانند سپاه در طول تاریخ انقلاب در همه سختی‌ها در کنار مردم بوده و از جان خود گذشته تا این کشور همیشه با اقتدار به راه خود ادامه دهد.
 
او ادامه داد: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب وحدت بین تمام اقشار میهن اسلامی شد.
 
انسانی که دشمن ندارد رشد نمی کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی نمایندگان انجمن‌های هنری خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های هنری و فرهنگی مشهد و خراسان رضوی بسیار فراوان و در خدمت نظام و انقلاب اسلامی است.

مروارید از برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع سردار سلیمانی، ساخت تئاتر با موضوع زندگی و شهادت سردار سلیمانی، ساخت فیلم‌های کوتاه در این زمینه و دیگر اقدامات فرهنگی هنری خبر داد و خاطرو افزود: اصحاب فرهنگ و هنر برنامه‌هایی را با موضوع شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در دست برنامه‌ریزی دارند و همه علاقمندند دِین خود را نسبت به این سردار شهید ادا کنند.

او تصریح کرد: امشب هم به همت جامعه فرهنگی و هنری استان مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اکران فیلم سینمایی ۲۳ نفر در سینما آفریقا مشهد با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری برگزار می‌شود.

در ادامه مراسم نیز نمایندگان انجمن‌های هنری خراسان رضوی ضمن اعلام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برهه حساس کنونی به تشریح برنامه‌های در دست انجام برای ادای دِین خود به شهید والامقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

در انتهای این مراسم نیز لوح انجمن خوشنویسان که به نمایندگی از هر رشته هنری امضایی در آن با خط خوش به ثبت رسیده بود تقدیم سردار یعقوبعلی نظری شد.

همچنین میثاق‌نامه اصحاب رسانه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتهای این مراسم به فرمانده سپاه امام رضا (ع) تقدیم شد.

 

رونمایی از کتاب الکترونیک «مولفه‌های قدرت معنوی»



صبح امروز در حاشیه نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) سردار یعقوبعلی نظری از کتاب الکترونیک «مولفه‌های قدرت معنوی» که توسط خبرگزاری فارس خراسان رضوی تهیه و تولید شده‌است، رونمایی شد.

او درباره قدرت معنوی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما را به سمت معادلات مادی سوق دهد تا فقط بر اساس معادلات مادی عمل کنیم، اما باید عکس خواسته دشمن باشیم. قدرت معنوی یکی از ویژگی‌هایی است که نباید در معادلات خود از آن غافل شویم.

سید ناصر نعمتی مدیر خبرگزاری فارس خراسان رضوی درباره این اثر گفت: در این مجموعه الکترونیک یادداشت‌هایی با موضوع «قدرت معنوی» از مسؤولان، فعالان و دغدغه‌مندان حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای خراسان رضوی گردآوری و منتشر شده است.

او ادامه داد: مولفه‌ها، ویژگی‌ها و شاخص‌های قدرت معنوی موضوع یادداشت‌هایی است که در این مجموعه گردآوری شده و سعی شده الگوی انقلاب اسلامی مبتنی براین موضوع تبیین شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی و معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) و جمعی از نمایندگان اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه استان از نسخه الکترونیکی کتاب «مولفه‌های قدرت معنوی» رونمایی شد.

این مجموعه الکترونیک شامل ۳۳ یادداشت از چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خراسان رضوی است که در قالب ۹۰ صفحه منتشر شده است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.