پیگیری فرضیه‎ های مختلف درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: فرضیه‎ های مختلف درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در حال پیگیری است و چند نفر بازداشت شده‎اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت ‎الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در دیدار با نماینده ولی‎ فقیه در استان گلستان، ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و جمعی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: معاونت فرهنگی در سراسر کشور‌های برنامه‎های مختلفی را اجرا می‎کند.

او ادامه داد: حجم بیشتر امورات مربوط به درون قوه قضاییه است و افزایش سطح اعتقادی و اخلاق حرفه‎ای، تکریم ارباب رجوع و ترویج معارف اسلامی در میان خانواده‎ها و ... کارکنان قوه قضاییه را شامل می‎شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه بخشی از وظایف ما معطوف به بیرون قوه قضاییه است، تصریح کرد:  برخی اوقات سطح آگاهی‎ها و سطح رفتار‌های مردم در جامعه مناسب نیست و در نتیجه آن قانون‎شکنی، ایجاد نزاع و دعوا و تضییع حقوق دیگران رخ می‎دهد.

او با بیان اینکه بخشی زیادی از تشکیل پرونده‎های قضایی ریشه در فقدان آگاهی قوانین در بین مردم دارد، یادآور شد: آموزش و پرورش در تربیت اجتماعی دانش‎آموزان باید تلاش بیشتری کند و رعایت حقوق یکدیگر در عمل را به دانش‎آموزان بیاموزد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه گاهی اوقات در رفتار‌های اجتماعی حقوق دیگران بر اثر ناآگاهی و اطلاع نداشتن از قوانین نقض می‎شود، بیان کرد: «طرح هر مسجد یک حقوقدان» در سراسر کشور در حال اجرا است و مردم زیر سایه مساجد به طور رایگان از مشاوره حقوقی بهره‎مند شدند.

صادقی با بیان اینکه بسیاری از مواقع مردم بی‎دلیل به دادگستری مراجعه می‎کنند، یادآور شد: برای بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضا در استان گلستان منع تعقیب صادر می‎شود این در حالی است که بسیاری از این پرونده‎ها می‎تواند کاهش پیدا کند و وقت مردم نیز تلف نشود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: مداخلات مشاوره‎ ای در فیلم‎ها و سریال‎ها برای ترویج قوانین و حقوق دیگران انجام می‎شود تا آگاهی مردم افزایش یابد.

او تأکید کرد: فرضیه‎ های مختلف درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در حال پیگیری است و چند نفر از جمله کسانی که از لحظه سقوط هواپیما فیلمبرداری کردند بازداشت شده‎اند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.