بیش از ۲ هزار سرباز سپاه گواهینامه مهارت آموزی دریافت کردند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: بیش از ۲ هزار سرباز سپاه گواهینامه مهارت آموزی دریافت کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در اولین جلسه شورای مهارت استان در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: نیرو‌های سربازی که وارد قرارگاه کربلا، حضرت، ولی عصر (عج)، حضرت ابوالفضل، فجر، هوا فضا و منطقه سوم دریایی می‌شوند، تعداد قابل توجهی هستند.

او اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۹۰۰ سرباز در سپاه استان وارد شدند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۶۹۱ سرباز، گواهینامه مهارت‌آموزی دریافت کردند.

سرهنگ حاجتی بیان داشت: سهمیه سپاه استان در جذب سرباز، سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۸ نیرو بود که از این تعداد، هزار ۸۳۱ سرباز گواهینامه مهارت کسب کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: سرباز در کنار فعالیت‌های نظامی، باید در سپاه مهارتی یاد بگیرد تا پس از اتمام خدمت، مشکل اشتغال نداشته باشد. امسال ۲ هزار و ۹۰۰ سرباز در سپاه استان وارد شدند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۶۹۱ سرباز گواهینامه مهارت آموزی دریافت کردند.

او در پایان با بیان اینکه هر سرباز با توجه به شرایط محل زندگی، مهارتی را فرا می‌گیرد، ادامه داد: یک جوان تنها دو سال در خدمت سربازی است، اما پس از آن وارد جامعه می‌شود. شرکت‌ها و سازمان‌ها ظرفیت محدودی برای جذب نیروی کار دارند؛ در نتیجه برخی از جوانان بیکار می‌مانند. عدد خروجی سربازان در حوزه ستاد کل نیرو‌های مسلح، قابل توجه است بنابراین اگر به تجهیز محل آموزش مهارت کمک شود، باری از دوش دولت در زمینه اشتغال برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.