مسابقات قهرمانی هندبال آسیا؛

کار نه چندان ساخت شاگردان حبیبی در ایستگاه نخست / هندبالیست‌های ایرانی آماده‌تر از همیشه

تیم ملی هندبال کشورمان فردا در نخستین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف نیوزلند می‌رود

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی از امروز به میزبانی کشور کویت برگزار خواهد شد، کویت که اتفاقاً محل کنفدراسیون هندبال آسیا نیز است در ۱۷ دوره قبلی هم در دو دوره میزبان این رقابت‌ها بوده است که نخستین آن همزمان با نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا در سال ۱۹۷۷ بود که در نهایت با قهرمانی ژاپن به پایان رسید دیگر میزبانی کویت هم در سال ۱۹۹۵ انجام شد که در پایان با قهرمانی تیم ملی این کشور همراه بود.

کار نه چندان ساخت شاگردان حبیبی در ایستگاه نخست / هندبالیستان ایرانی آماده تر از همیشه

رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا تا کنون شاهد درخشش تیم‌های مختلفی بوده است، اما سهم تیم ملی کشورمان در این مسابقات و در ۱۷ دوره گذشته آن تنها یک عنوان سومی در سال ۲۰۱۴ بود که به میزبانی بحرین برگزار شد که اتفاقاً در آن سال تیم ملی هندبال ایران برای اولین و آخرین بار موفق شد سهمیه رقابت‌های جهانی را هم کسب کند و در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ که به میزبانی قطر هم برگزار شد حاضر شود. البته کشورمان در این مسابقات هم ۲  دوره میزبان بوده است که نخستین آن در سال ۲۰۰۲ و دومین میزبانی هم در سال ۲۰۰۸ به میزبانی شهر اصفهان برگزار شده است، جالب اینجاست که در این دو میزبانی بهترین عنوانی که برای تیم ملی کشورمان کسب شد عنوان چهارمی آسیا در سال ۲۰۰۸ بوده است.

ناگفته نماند که در آن سال‌ها ، تیم چهارم نمی‌توانست به عنوان نماینده آسیا در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شود، اما در این دوره تیمی که به جمع چهار تیم پایانی این مسابقات برسد می‌تواند جواز حضور در مسابقات جهانی را هم کسب کند.

تیم ملی کره جنوبی در این مسابقات با کسب ۹ مدال طلا و سه مدال نقره پر افتخار‌ترین تیم آسیا است پس از آن‌ها کویت با چهار طلا، دو نقره و ۴ برنز و در مجموع ۱۰ مدال در رتبه دوم پر افتخار‌ترین تیم آسیا قرار دارد، تیم ملی کشورمان هم با یک مدال برنز در جایگاه هشتمین تیم برتر این مسابقات ایستاده است.

هندبال ایران که در چند سال گذشته با مشکلات زیادی روبرو بوده است، نتوانست آنطور که باید و شاید نتایج خوب و قابل توجهی کسب کند و امیدوار است تا در مسابقات امسال بدرخشد و بعد از چندین سال دوباره به جمع ۴ تیم برتر آسیا بازگردد و سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کند.

قطعاً حضور ستارگان در کنار یکدیگر و حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی می‌تواند نوید بخش تکرار دوباره این عنوان‌ها در قاره کهن باشد، تیم ملی کشورمان با حضور علیرضا پاکدل در راس فدراسیون بار دیگر پس از چند ماه تعطیلی  فعالیتش را آغاز کرد و در این زمان هم در مسابقات انتخابی المپیک حاضر شد، مسابقاتی که بیشتر با حضور بازیکنان جوان بود، اما در پایان عملکرد فوق العاده و قابل توجه بازیکنان بار دیگر توجه جامعه ورزش را به این رشته جمع کرد البته در این مسابقات اگر اتفاقات مشکوک تبانی از سوی برخی  وجود نداشت شاید امروز هندبال هم دیگر تیمی بود که توانسته بود جواز حضور در مسابقات المپیک را بگیرد، به هر صورت تیم ملی هندبال ایران این روز‌ها کامل‌تر و آماده‌تر از همیشه در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی شرکت می‌کند حضور علیرضا حبیبی مربی جوان و البته باتجربه ایرانی در راس کادر فنی و حضور تمام ستارگان و بازیکنان نویدبخش اید این مسئله است. البته تیم ملی هندبال ایران ستارگان زیادی دارد که می‌توانند همگی به تیم ملی ایران کمک کند.

کار نه چندان ساخت شاگردان حبیبی در ایستگاه نخست / هندبالیستان ایرانی آماده تر از همیشه

شاگردان علیرضا حبیبی در نخستین دیدار خود فردا از ساعت ۹:۳۰ صبح به مصاف نیوزلند می‌روند نماینده اقیانوسیه حریف خیلی جدی و خطرناکی محسوب نمی‌شود و البته پیروزی برابر این تیم و برد پرگل می‌تواند کمک شایانی به جایگاه نهایی تیم ملی در این گروه داشته باشد ملی پوشان باید پس از انجام این بازی هم آماده رقابت با بحرین نایب قهرمان دوره قبل از مسابقات و نماینده قاره آسیا در المپیک داشته باشد.

هندبالیست‌های ایرانی برای حضور در این مسابقات تاکنون دو اردوی برون مرزی خوب را هم برگزار کردند که یکی از آن‌ها به میزبانی کشور قطر انجام شد و تیم ملی ایران دو بازی دوستانه هم با تیم قدرتمند قطر برگزار کرد و علاوه بر آن هندبالیست‌ها برای اردوی ۱۰ روزه هم به ترکیه سفر کردند و در همان جا هم با سه تیم باشگاهی این کشور بازی دوستانه برگزار کردند.

انتظار می‌رود تا ملی پوشان هندبال با درخشش آن در این رقابت‌ها بار دیگر زمینه ساز موفقیت این رشته در عرصه‌های آسیایی و حتی بین المللی شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار