به راه افتادن نخستین کاروان آوارگان مهاجر به آمریکا در سال ۲۰۲۰

اولین گروه از مهاجران لاتین تبار در سال ۲۰۲۰ میلادی از هندوراس به سمت مرز‌های آمریکا حرکت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، علی رغم تمهیدات سخت و فشار‌های آمریکا علیه مهاجران، اولین گروه از مهاجران لاتین تبار در سال ۲۰۲۰ میلادی از هندوراس به سمت مرز‌های آمریکا حرکت کرد.

بر این اساس، گروهی که تعداد قابل توجهی از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل داده اند از کشور خود به علت خشونت، بیکاری، نابرابری و فقر شدید فرار کردند تا به سمت شمال قاره آمریکا حرکت کنند. بر خلاف کلیه فشار‌هایی که واشنگتن علیه مهاجران غیر قانونی به کار بسته است، این کاروان از مهاجران از ساعات ابتدایی روز چهارشنبه به وقت محلی از سن پدرو سولا، واقع در هندوراس به آمریکا حرکت کرد.

این گروه از افراد در حالی از کشور خود خارج و به سمت مرز‌های آمریکا حرکت می‌کنند که عامل اصلی بی ثباتی در هندوراس و دیگر کشور‌های منطقه دخالت‌های واشنگتن طی دهه‌های متمادی بوده است. از دیروز سه شنبه صد‌ها نفر از مردم برای پیوستن به این کاروان در مرکز اتوبوس‌های سن پدرو سولا جمع شده اند. گفته شده است که اعلام عمومی برای پیوستن به این کاروان در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت.

در اولین تصاویری که از خروج این کاروان به سمت آمریکا منتشر شد، هزاران نفر از مردم هندوراس که در تمام طول جاده‌ای ایستاده اند، امیدوارند به درخواست آن‌ها برای پناهندگی رسیدگی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار