پایان عملیات امداد و نجات در استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: با تلاش فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در حال حاضر استان کرمان از حالت اضطرار خارج شده و به حالت عادی نزدیک می‌شود و تقریبا عملیات امداد و نجات رو به پایان است.

پایان عملیات امداد و نجات دراستان کرمانمجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: استان کرمان طی پنج شبانه روز تحت تاثیر فعالیت بسیار پرحجم سامانه بارشی بود و نیمه شمالی استان درگیر کولاک و برف شدید و نیمه جنوبی گرفتار سیل و باران شدید بود.

او افزود: تاکنون هفت شهرستان خسارت را اعلام کرده اند که در بخش کشاورزی ۱۲۹ میلیارد تومان، در بخش راه ۴۸ میلیارد تومان و در تاسیسات زیربنایی و ساختمان ۴۵ میلیارد تومان خسارت اعلام شده است.

سعیدی تصریح کرد: در بارش‌های اخیر نزدیک به ۴۰۰ منطقه در استان دچار وضعیت بحرانی و اضطرار شد که با توجه به آمادگی قبلی، خدمات و ماشین آلات را در منازق گرفتار افزایش دادیم.

او بیان کرد: نزدیک به ۴۰۲ روستای استان دچار قطع ارتباط شد که اکنون راه ۳۸۶ روستا بازگشایی شده و ۱۶ روستا باقی مانده که در مناطق صعب العبور و سیلابی جلگه‌ای هستند و تا پایان وقت امروز سعی می‌شود راه ارتباطی این روستا‌ها نیز باز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در پی بارش‌های اخیر و وقع سیل ۶۰ روستا دچار قطعی آب شد که اکنون آب ۵۹ روستا برقرار شده و ۱۰۰ روستا با ۲۵۰۰ مشترک دچار قطعی برق شدند که همه وصل شده و تنها یک روستا در منوجان باقی مانده و به علت عدم دسترسی زمینی، برق آن هنوز وصل نشده است.

اوافزود: هلال احمر استان کرمان به ۹۷ روستا امدادرسانی کرده و در بین ۱۴۲۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۶ هزار نفر اقلام معیشتی توزیع و امدادرسانی شده است.

سعیدی گفت: دو روستا با ۵۰ خانوار را تخلیه و در مکان امن مستقر کردیم و ۲۵ روستا نیز در معرض خطر قرار داشتند که با تغییر مسیر سیلاب تخلیه نشدند.

او بیان کرد: اکنون فقط در دو روستا در شهرستان قلعه گنج سیلاب فروکش نکرده و به دلیل جاری شدن سیلاب از استان سیستان و بلوچستان، در وضعیت اضطرار قرار گرفته اند و تا پایان روز گذشته امکان دسترسی زمینی نداشته اند.

سعیدی افزود: راه‌هایی که طی روز‌های اخیر برقرار کرده ایم راه‌هایی برای دسترسی ضروری است و باید برای ارائه خدمات تکمیلی راه‌ها باز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در قلعه گنج و منوجان که شدت خسارات بیشتر بوده هنوز گزارش خسارات تکمیل نشده است.

او بیان کرد: در روز‌های نخست وقوع سیل در جنوب استان کرمان اسکان اضطراری داشتیم و با فروکش کردن سیلاب، به تدریج هم استانی‌ها در حال بازگشت به منازل هستند و تا آخر وقت امروز اسکان اضراری در استان پایان می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: با توجه به آمادگی قبلی، در استان کرمان هیچگونه مصدومت و تلفاتی در سیل نداشته ایم و تنها تعدادی تصادفات جزئی در جاده‌ها رخ داده که با انجام اقدامات اولیه مشکلی از این بابت نداریم.

او افزود: ۴۸ تیم امدادی در استان فعالیت می‌کند، علاوه بر اینکه راهداری، برق، راه و فرمانداری نیز نیرو‌هایی دارند و نیرو‌های اورژانس استان در آماده باش کامل هستند.

سعیدی با اشاره به آمادگی استان کرمان گفت: هنوز پایان عملیات امداد و نجات اعلام نشده و نیرو‌های عملیاتی در سراسر استان مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه احتمالی بتوانند اقدام کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار