شیرآلات آب شرب مدارس سقز هوشمند شد

رییس اداره آب و فاضلاب شهری سقز با بیان اینکه کاهنده‌های مصرف بر روی شیرآلات آب شرب مصرفی مدارس این شهرستان نصب شده است، گفت: هدف اصلی از این اقدام هوشمندسازی و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

شیرآلات آب شرب مدارس سقز هوشمند شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عباس ولایتی گفت: تجهیزات کاهنده مصرف آب شامل شیرآلات اتوماتیک، شیرآلات لمسی، شیر‌های فشاری زمان دار و انواع ادوات کاهنده مصرفی است که با ترکیب آب و هوا، مصرف آب را بهینه می‌کنند، کارکرد این تجهیزات چنین است که آب را به میزان لازم در اختیار مصرف کننده قرار داده و از هدر رفت آن جلوگیری می‌کنند.

او با بیان اینکه نصب تجهیزات کاهنده مصرف بر روی شیرآلات آب در اماکن عمومی از جمله مساجد و مدارس در اولویت آبفای شهری است، افزود: در بیشتر مدارس شهرستان این تحهیزات نصب و راه اندازی شده و فقط تعداد محدودی باقی مانده که بزودی این مدارس هم به این تجهیزات مجهز خواهند شد.

ولایتی نصب این کاهنده‌های مصرف بر روی شیر‌های آب شرب را گامی موثر در راستایی صرفه جویی و کاهش مصرف آب دانست و اضافه کرد: شیرآلات مجهز به کاهنده مصرف آب برغم گران بودن با اعتبار آبفا خریداری و نصب می‌شود.

او یادآور شد: برای نهادینه کردن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف میان کودکان به صورت مستمر در مدارس برنامه‌های مختلف برگزار می‌کنیم و دانش آموزان را از طریق توزیع بسته‌های آموزشی، با مصرف درست و بهینه آب آشنا خواهیم کرد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری سقز تاکید کرد: تجهیزات کاهنده مصرف آب، ۷۰ درصد باعث صرفه جویی می‌شود بنابراین هوشمندسازی شیر‌های آب مصرفی در اماکن عمومی از جمله مسجد و مدارس نقش مهمی در کاهش مصرف دارد.

شهرستان سقز دارای ۳۰۰ مدرسه و ۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس شهری و روستایی تحصیل می‌کنند.
سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.