بررسی طرح‌های تأمین آب شهرستان کوهرنگ

مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ گفت: برای بهره برداری از طرح‌های عمومی تأمین آب و آبیاری تحت فشار این شهرستان از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پرویزی مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ در نشست ستاد رفع موانع تولید اظهار داشت: با توجه به عدم تخصیص مناسب به طرح‌های تأمین آب مقرر شد جهت بهره برداری از طرح‌های عمومی تأمین آب و آبیاری تحت فشار شهرستان از جمله طرح‌های دزک، باغ الکی، سیاوش آباد، مالک آباد و کوانگ به مساحت ۹۰۰ هکتار از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

او افزود: در این طرح‌ها در صورت توافق کشاورزان، بخش خصوصی به کمک جهاد کشاورزی به اجرای تأمین آب و شبکه آبیاری تحت فشار اقدام می‌کند و در مقابل به مدت چند سال طبق قرارداد از زمین بهره برداری خواهد کرد.

پرویزی اضافه کرد: با توجه به کم آب شدن چشمه‌های کشاورزی در اثر حفر تونل سوم مطالعات صورت گرفته در آب و خاک استان در اختیار مدیریت قرار گیرد و سایر مطالعات تکمیلی نیز تا حصول نتیجه ادامه یابد.

کوهرنگ از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.