روایتی از اسارت عقاب خاکستری آمریکا در عین‌الاسد زیر باران موشک‌های سپاه/ اعتراف اپراتور پهپادی امریکایی درباره یک شب جهنمی!

یک وبسایت آمریکایی سخنانی را به از یکی کاربران پهپادی ارتش امریکا در عین الاسد به هنگام حملات موشکی ایران منتشر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بامداد روز ۸ ژانویه پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق که محل حضور نظامیان امریکایی بود در عملیات انتقام شهادت سردار شهید حاج قاسم سیلمانی هدف حملات موشکی کشورمان قرار گرفت. بر اساس بیانیه رسمی سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعداد ۱۳ فروند موشک بالستیک از دو مدل قیام و فاتح به سمت این پایگاه شلیک می‌شود.

دقت فوق العاده موشک‌های ایرانی در اصابت به اهداف مورد نظر

در نخستین تصاویر ماهواره‌ای که از پایگاه عین الاسد پس از عملیات انتقام موشکی کشورمان منتشر شد، تعداد قابل توجهی برخورد مستقیم به تاسیسات و سازه‌های پایگاه که محل نگهداری تجهیزات و مراکز کنترل پهپادی این مقر بود منتشر شد.


بیشتربخوانید: از تحسین «یوزی رابین» تا تعظیم ده‌ها کارشناس مقابل قدرت موشک‌های ایرانی/ سازه هزار متری در «عین الاسد» پودر شد + تصاویر


علاوه بر اینکه برخی کارشناسان احتمال میدهند در محل سوله‌ها و چادرهای بزرگ نابود شده احتمالا تعدادی از پهپادهای امریکایی نیز مستقر بوده‌اند، حال با صحبت‌های یکی از اپراتورهای پهپادی حاضر در این پایگاه ثابت می‌شود که مرکز کنترل پهپادی این پایگاه به کلی نابود شده و ارتباط آنها با پهپادهایی که مشغول عملیات بوده‌اند قطع شده است.

روایت خبرگزاری آمریکایی از به دام افتادن کرکس خاکستری آمریکا در چنگال موشک‌های سپاه  پاسداران+ تصاویر

اعتراف اپراتور پهپادی امریکایی

وبسایت Yahoo news امریکا سخنانی را به نقل از ستوان Costin Herwig از کاربران پهپادی ارتش امریکا در پایگاه عین الاسد به هنگام حملات موشکی کشورمان منتشر کرده است.

وی میگوید : لحظاتی پیش از آغاز حملات موشکی ایران، حدود ۱۵۰۰ نفر از نیروهای امریکایی حاضر در پایگاه سریعا به پناهگاه های زیرزمینی منتقل می‌شوند اما ۱۴ نفر از اپراتورهای پهپادهای تهاجمی MQ۱-C موسوم به Grey Eagle به معنای عقاب خاکستری، در مراکز کنترل پهپادی پایگاه باقی می‌مانند تا ۷ فروند از این مدل پهپاد را در آسمان منطقه هدایت کنند.

روایت خبرگزاری آمریکایی از به دام افتادن کرکس خاکستری آمریکا در چنگال موشک‌های سپاه  پاسداران+ تصاویر
پهپاد MQ_1C

ستوان Costin Herwig دلیل این امر را هشدار احتمال حملات زمینی به پایگاه عین الاسد همزمان با حمله موشکی اعلام می‌کند. در واقع ارتش امریکا احتمال می‌داده است که قبل یا بعد از حملات موشکی ایران، برخی گروه‌های نظامی عراقی قصد یورش زمینی و تصرف این پایگاه را داشته باشند و به همین دلیل ۷ فروند پهپاد MQ۱_C به منظور پوشش مناطق اطراف این پایگاه به پرواز در می‌آیند.

اما پس از لحظاتی کلیه اپراتورهای پهپادی نیز تصمیم به فرار به محل پناهگاه‌ها گرفته و پهپادها را به حال خود رها می‌کنند. پس از پایان حملات موشکی، نظامیان امریکایی به مرکز کنترل پهپادی بازمی‌گردند تا مجددا کنترل پهپادهای در حال پرواز را به دست بگیرند اما متوجه می‌شوند که کلیه شبکه کابل فیبر نوری و آنتن‌های هدایت ماهواره‌ای نابود شده و امکان برقراری مجدد ارتباط از این مرکز میسر نیست. Costin Herwig در ادامه مدعی است که پرسنل فنی بیش از ۵۰۰ متر کابل ارتباطی نابود شده در حملات را جایگزین می‌کنند تا مجددا ارتباط با پهپادهای در حال پرواز برقرار شود.

عقاب خاکستری و موشک‌های مرموز

پهپاد MQ۱_C از سال ۲۰۰۹ در ارتش امریکا به خدمت درآمده و قیمت هر واحد آن حدود ۲۱ میلیون دلار است. طبق گفته منابع غربی این پهپاد از سال ۲۰۱۶ در عراق و سوریه مستقر شده و در عملیات تهاجمی ارتش امریکا مورد استفاده قرار میگیرد. این مدل به شکل استاندارد توان حمل ۴ تیر موشک مشهور AGM۱۱۴ هلفایر را که بر روی سایر پهپادهای تهاجمی امریکایی نظیر MQ۹ ریپر نیز نصب می‌شود دارد. اما به شکل خاص این پهپاد از سلاحی بهره می‌برد که AGM۱۷۹ JAGM نام دارد.

روایت خبرگزاری آمریکایی از به دام افتادن کرکس خاکستری آمریکا در چنگال موشک‌های سپاه  پاسداران+ تصاویر

این موشک بر اساس پلتفرم موشک هلفایر توسعه یافته است که وزنی حدود ۵۲ کیلوگرم و سر انفجاری بزرگتر و متفاوتی بر روی آن نصب شده است. علی رغم اینکه این موشک نیز نظیر موشک R۹X از برنامه‌های محرمانه ارتش امریکاست و اطلاعات زیادی در مورد آنها موجود نیست اما تا کنون در چند مورد شواهدی از استفاده این موشک در عراق و سوریه کشف شده است.

در دو مورد حملات نیروی هوایی امریکا به اهداف گروه‌های وابسته به القاعده در استان‌های ادلب و حلب سوریه، بقایای موشکی کشف شد که در گزارشات اولیه هلفایر معرفی میشد اما تطبیق نوشته‌ها و کدهای روی موشک نشان میداد این مدل تفاوت مهمی با مدل پایه موشک هلفایر دارد.

یکی از حملات به مسجدی در منطقه الجینه در استان حلب و محل تجمع سران القاعده و دیگری خودروی حامل یکی از سران گروه هیات تحریرالشام به نام ابومروان از اتباع عربستانی این گروه انجام شده بود که از حامیان مالی این سازمان تروریستی بود.

روایت خبرگزاری آمریکایی از به دام افتادن کرکس خاکستری آمریکا در چنگال موشک‌های سپاه  پاسداران+ تصاویر
بقایای موشک JAGM در حملات سوریه

این موضوع در عملیات ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز تکرار شد. در محل وقوع حادثه در نزدیکی فرودگاه بغداد بقایای موشک مورد استفاده پهپاد امریکایی کشف شد که نوشته‌های روی یکی از قطعات نشان میداد در این عملیات نیز از پهپاد MQ۱_C و موشک AGM۱۷۹ JAGM استفاده شده است.

روایت خبرگزاری آمریکایی از به دام افتادن کرکس خاکستری آمریکا در چنگال موشک‌های سپاه  پاسداران+ تصاویر
بقایای موشک AGM179 JAGM در محل شهادت سردار سلیمانی و همراهان

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رحمتی
۰۹:۵۰ ۲۹ دی ۱۳۹۸
انشاالله به یاری امام زمان کلیه تروریست نابود می شود فقط ما به سربازان گمنام امام زمان افتخار میکنم.یازهرا ما همه حججی و سلیمانی می مانیم.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا چهل امیرانی
۰۱:۰۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
خدا قوت سردار حاجی زاده. دست مریزاد.
Iran (Islamic Republic of)
تاج محمد
۰۰:۴۸ ۲۹ دی ۱۳۹۸
مرگ برترامپ حیف سلیمانی خدای من افغانم دلم به شهید سردار شهیدان بایدبگم کباب شد خداجان غرق رحمتش کنه سردارحاج قاسم خان را
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۰۰:۴۸ ۲۹ دی ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه دشمنان اسلام را
Iran (Islamic Republic of)
حاجی مسعود
۱۹:۳۰ ۲۷ دی ۱۳۹۸
خوب آمریکا را باموشکهاتون زیر پا گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۸
یعنی پهپادها وایسادن تا 500 متر فیبر نوری بکشن؟ عجب.
و دوباره ببینن این چند ساعت که ارتباط نداشتند این پهپادها کجا رفتند برشون گردونن؟ هنگ کردم.
حالا اینو ول کن اینو بخون
سربازهای آمریکایی از کجا فهمیدن که حمله موشکی قرار انجام بشه؟
خوب پس چرا میگن کلی کشته و زخمی دادند؟ بازم عجب.
Germany
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۸
قبل از اینکه پهباد را ب حال خود راه کنن با دادن برنامه پهباد شروع ب چرخیدن ب دور خود میکند تا لحظه‌‌ی گرفتن کنترل 500m کابل انداختن و وصل کردنش چون از قبل کابل وصل بوده زمانِ کمی میبره تا وصل شدن و در اختیار گرفتن کنترل.
موشکها هم برای تلفات انسانی شلیک نشدن آنهایی ک شلیک کردن خوب میدونستن ب چ هدفی دارن شلیک میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
چلال
۱۷:۲۹ ۲۷ دی ۱۳۹۸
سردار رشید اسلام خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
علی سرگل
۰۵:۳۸ ۲۷ دی ۱۳۹۸
جانم فدای رهبر فدای سردار شهید سلیمانی جانم فدای ارتش وملت خانوادهای شهدا کل ایران فدای خبرنگاران باقیرت ونترس مانند شهید خزایی جانم فدای کل کشور م وطنم سپاهم جانم فدایی حسین ع فدایی امیر المومنین مظلوم ع
Iran (Islamic Republic of)
قاسم سلیمانی وابو مهدی المهندس
۰۰:۳۲ ۲۷ دی ۱۳۹۸
با سلام خدا قوت یاوران مهدی صاحب زمان دست قدرت خدا برای یاری نصرت لشکر حزب الله پایدار باشید هیهات مناالذله رهروان سردار شهید سلیمانی ملت ایران انتقام انتقام انتقام انتقام انتقام انتقام از آمریکای جنایتکار دست مریصا به خاطر عین السد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۷ دی ۱۳۹۸
خدایا تورا به حق ال محمد قسمت میدهم نگهداراین ملت وسپاه پاسداران وارتش ونیروهای انتظامی باش این انقلاب رابه دست صاحب اصلی ان امام زمان(عجل)واگذار کن امین یارب العامین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۸
حاجی یه داستانی بگو که بشه یه جوری باورش کرد.آخه کدام عقل سلیمی از یک حمله موشکی باخبر میشه تمام سربازهاش را هم به پناهگاه و محل امن می‌فرسته اما پهبادهای چندمیلیون دلاری را همون جور به امان خدا ول می‌کنه که نابود بشن .ضمن اینکه پهباد هم که تانکر آب یا بشکه نفت نیست که برای جابجایی محتاج وسیله نقلیه باشه یا سوله نیست که پایه هاش توی زمین گرفتار شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۶ ۲۷ دی ۱۳۹۸
این پهبادها طوری برنامه ریزی شدن که بدون ارتباط با اپراتور هم طبق برنامه از قبل تعریف شده براشون می تونن ادامه مسیر بدن و ماموریتشونو انجام بدن.
یعنی همینجوری ولشون نکردن.
Germany
حسین مهدوی
۲۲:۴۱ ۲۸ دی ۱۳۹۸
پهبادها از مغز من و شما هوشمندتر هستند . حتی دایره چرخشی پروازی روی استنبای دارن که عین کبوتر جلد ده ها ساعت بر روی مرجع خود میچرخند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۸
خدالعنتشون کنه ایشالادرآینده نزدیک شاهد شکست وخفتشون باشیم۰جنایتکاران روی زمین
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیم و افتخارم ایران
۲۱:۵۳ ۲۶ دی ۱۳۹۸
موشک JAGM توسط بالگرد‌های تهاجمی AH-64 Apache Longbow ، هواپیماهای شناسایی رزمی بدون سرنشین MQ-9 و بالگرد‌های تهاجمی Bell AH-1Z Viper نیز حمل و استفاده می شوند. قدرت تخریبی این موشک به اندازه ی بمب های هدایت شونده ی لیزری GBU می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
انشالله ب حق امام زمان نمیرم و‌نابودی اسراییل و‌آمریکا رو ببینم
داغ رو دلمون گذاست با شهادت سردار سلیمانی
خدا نگذره از خودفروشای وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
کشاورزالبرزی
۱۷:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
همان نوشته را باید هزاران بار چاپ کرد و روی بالستیک هایی که دوباره قرارشد برود مهمانی امریکایی های تروریست ،چسبانده شود که بدانند از کجا میخورند
#سردارحاجیزاده_سلیمانی_دیگریست
#سردارقاآنی دو حرف از اول اسمش سه حرف از آخرش داری
یقیناً قاسمی دیگر یقین دارم سلیمانی
آخرین اخبار