نگاهی به معضلات قاره سبز؛

افزایش شش برابری قاچاق انسان در فنلاند

تحقیقات مقامات فنلاند نشان می‌دهد که در پنج سال اخیر در این کشور تعداد قربانیان قاچاق انسان بیش از شش برابر افزایش یافته است.

افزایش شش برابری قاچاق انسان در فلاندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آمار اداره مهاجرت فنلاند نشان می‌دهد که فقط در پنج سال اخیر تعداد افرادی که قربانی باند‌های قاچاق انسان شده‌اند بیش از شش برابر بیشتر شده است. بنابر گزارش‌ها، بیشتر این موارد مربوط به پناهجویانی هستند که سعی می‌کنند وارد این کشور شوند.

اداره مهاجرت فنلاند در این خصوص اعلام کرد در زمینه آمار قربانیان قاچاق انسان رکورد زده شده است.

در دسامبر ۲۰۱۹، سیستم کمک به قربانیان قاچاق انسان آمار ۵۲۱ بزرگسال بعلاوه ۱۵۵ کودک را اعلام کرده است که این رقم بیش از دو برابر آمار دو سال پیش و شش برابر بیشتر از آمار مربوط به پنج سال قبل است. بنا به گفته اداره مهاجرت فنلاند، این آمار شامل تمامی موارد کار اجباری، ازدواج اجباری و ... می‌باشد. بیشتر آن‌هایی که به کار اجباری گرفته شده‌اند در صنایع غذایی، نظافت و ساخت و ساز ساختمانی مشغول هستند.

در بیانیه اداره مهاجرت فنلاند آمده است «فعالیت‌های مجرمانه اجباری، استثمار جنسی مرتبط با قاچاق انسان و تکدی‌گری اجباری نیز در سال ۲۰۱۹ کشف شده است.» تری تفاری، سرپرست این اداره، در این خصوص اذعان کرد که این آمار تنها نوک کوه یخی (که ۹۹ درصد آن دیده نمی‌شود) است.

اطلاعات سیستم کمک به قربانیان نشان می‌دهد بیشتر افرادی که در این سیستم ثبت شده‌اند پناهجو هستند و در اکثر موارد این افراد پیش از آنکه وارد فنلاند شوند، قربانی می‌شوند. تفاری در خصوص اینکه چرا در این آمار تعداد پناهجویان زیاد است، گفت «این واقعیت که اکثر پناهجویان قربانی هستند به آن دلیل است که آن‌ها هنگام ورود از سوی نهاد‌های مختلف مورد سوال قرار می‌گیرند و با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و ... دیدار می‌کنند.» او در ادامه توضیح داد «دسترسی به قربانیان جنسی اغلب بسیار سخت است، معمولا شخصی هست که مداخله می‌کند و قربانیان در بیشتر موارد آنقدر می‌ترسند که جرات ندارند چیزی بگویند.»

قاچاق انسان در خاک فنلاند در مورد خود شهروندان این کشور نیز صورت می‌گیرد. آمار قربانیان استثمار شده در سال گذشته به ۷۰ نفر رسید که شمار آن در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۸ که ۵۲ قربانی و سال ۲۰۱۶ که ۴۲ نفر بود افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. بنا بر اعلام مقامات، موارد تکدی‌گری اجباری نیز سال گذشته برای نخستین بار در میان شهروندان فنلاند کشف شد.

در گزارش پیشین کمیسیون اروپا درباره قاچاق انسان که ماه ژوئن انتشار یافت، مشخص شد که فعالیت‌های غیرقانونی در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در فنلاند سه برابر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار