پیشرفت ۹۰ % طرح کاداستر در شهرستان گرمسار

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار گفت: طرح کاداستر برای ۱۲۰۰۰ هکتار اراضی ملی باقیمانده در شهرستان گرمسار با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۹۰ % در حال انجام می‌باشد.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل عرب معصومی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار اظهار داشت: اجرای عملیات حدنگاری و صدور اسناد تک برگی اراضی ملی موجب تثبیت و اعمال حاکمیت بر اراضی ملی و گردآوری آمار دقیق شده و سپس می‌توان بر اساس این آمار برای اراضی ملی در قالب آمایش سرزمین برنامه ریزی کرد.

او افزود: تهیه سند تک برگی و اجرای طرح حدنگاری برای ۱۲۰۰۰ هکتار اراضی ملی باقیمانده در شهرستان گرمسار با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۹۰ % از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ در حال انجام می‌باشد.

عرب معصومی یادآور شد: برای ۱۶۰۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان در قالب کاداستر استانی سند تک برگی صادر شده است.
وی با بیان اینکه اراضی ملی باقیمانده در شهرستان گرمسار در قطعه‌های کوچک است، ادامه داد: وسعت کم اراضی موجب افزایش تعداد پلاک‌ها شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بیان کرد: براساس قانون جامع حدنگاری تمامی اسناد که پیش از این به صورت دفترچه‌ای بود و تمامی اراضی جدید که در حال دریافت سند است، باید به صورت تک برگی و در قالب طرح حدنگاری تهیه شود.

از ۵۲۴ هزار هکتار وسعت شهرستان گرمسار ۲۸۴۷۰۰ هکتار نواحی بیابان و خشک ۱۹۳۳۵۰ هکتارمراتع، ۳۲۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و ۱۷ هزارهکتار جنگل تاغ دست کاشت است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار