برگزاری اولین دوره آموزشی پلاس بافی در قاینات

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قاینات گفت: برای اولین بار در شهرستان قاینات، دوره آموزش رشته پلاس بافی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عباس زاده، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قاینات گفت: در این دوره که با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای علی آباد سفلی (بخش مرکزی) در حال برگزاری است، تعداد ۱۰ نفر از هنرآموزان، آموزش می‌بینند که پس از قبولی در آزمون‌های علمی و عملی، گواهینامه معتبر دریافت خواهند کرد.

او اافزود: هنرآموختگان این دوره می‌توانند پس از دریافت گواهینامه، جهت تجهیز و راه اندازی کارگاه مستقل مشاغل خانگی یا در قالب تسهیلات پشتیبان، اقدام نمایند تا ضمن حفظ و ترویج هنر پلاس بافی، منبع درآمدی نیز برای کمک به معاش خانواده هایشان مهیا نمایند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات گفت: رشته پلاس بافی از جمله رشته‌های صنایع دستی است که در گروه بافته‌های داری دسته بندی می‌شود و به همت اداره شهرستان و همکاران معاونت صنایع دستی استان در حالی که رو به فراموشی بود، از انزوا خارج و دوباره احیا شد و مفتخریم اعلام کنیم تعداد بافندگان فعال در این هنر بومی- محلی، رو به فزونی است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار