خطیب جمعه همدان؛

سخنان مسئولان ارشد، اقتدار نظام اسلامی را تضعیف نکند

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از قوانین و موارد به ویژه قانون انتخابات نیاز به اصلاح دارد، گفت: مواضع و سخنان ما و مسئولان ارشد نباید موجب تضعیف شورای نگهبان شود.

نماز جمعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  بابیان اینکه قرآن کتاب حکمت است، گفت: بخش مهمی از قرآن کریم بحث معاد و ابدیت پیش روی انسان است.

او با بیان اینکه اگر انسان این دستورات قرآن کریم را در زندگی خود عمل کند، گفت:یکی  از معیار های اعتقاد به قیامت و معاد عمل به دستورات خداوند متعال و قرآن کریم است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عمل ما به همان میزان اعتقاد ما را به معاد و قیامت نشان می دهد، گفت: در این میان محسنین کسانی هستند که یقین و عمل کامل به قیامت، معاد و دستورات الهی دارند.

شعبانی در ادامه بیان کرد: معیار ها و ملاک های است که اعتقاد و عمل ما را با آن می سنجند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، گفت: یکی از این معیار توجه به فقیه.توضیح المسائل مراجع و حلال و حرام در زندگی است.

او با بیان اینکه اعتماد به قیامت یکی از نشان های محسنین است،گفت: حرکت به سمت خدا باعث  تفضل و ایثارخداوند و رسیدن به مقصود الهی می شود.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به حوادث اخیر در کشور از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیمای مسافربری و حمله سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا در منطقه،گفت:عذر خواهی فرمانده هان سپاه در آن برهه حساس بسیار به موقع بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این حرکت نماد مسئولیت پذیری اسلامی است و نشان دهنده یک تفکر انقلابی است،گفت:عذر خواهی از مردم یک شجاعت خاصی می طلبد که امیدواریم همه مسؤولان این رویه عذر خواهی از مردم را ادامه دهند.

امام جمعه همدان با اشاره به تاخیر در علت سقوط هواپیمای مسافربری گفت،:این موضوع باید زودتر به مردم اعلام می شد ولی مسائل امنیتی و تحقیقات را در نظر گرفت.

او با بیان اینکه آمریکا در حمله سپاه پاسداران به پایگاه خود تحقیر شد،بیان کرد: دشمن بعد از این تحقیر جو رسانه ای و  تبلیغات گسترده ای ایجاد کرد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه چند گروه در داخل کشور با این حرکت دشمن همراهی کردند،گفت: متاسفانه عده ای از هنرمندان و سلبریتی ها سودای ترک رسانه ملی و صدا و سیما را دارند که خود رسانه باید اینها بیرون کند.

او  ادامه داد: در این میان سخنان برخی از بزرگان و مسئولان کشور و تخریب برخی از نهاد و سخن از مذاکره قابل قبول نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سخنان مسؤولان نباید اقتدار نظام را تضعیف کنند، گفت:مردم ما نشان دادند اهل مقاومت هستند و پای این نظام ایستاده اند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.