موزه آب اردبیل در سال ۹۹ احداث می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از احداث موزه آب اردبیل در سال ۹۹ خبر داد.

موزه آب اردبیل در سال ۹۹ احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه مشترک با کارکنان معاونت گردشگری اداره کل گفت: در راستای تحقق شعار اردبیل، شهر موزه‌ها، در نظر داریم سال آینده اولین موزه آب اردبیل را دایر کنیم.

او با اشاره به اینکه استان اردبیل بیش از ۱۰۰ آبدرمانی دارد افزود: موزه آب استان به منظور معرفی هرچه بهتر این موهبت خدادادی، احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به فعالیت ۱۴ موزه در استان اشاره کرد و گفت: تجهیز ۵ موزه دیگر نیز به عنوان مقاصد جدید گردشگری در دست اقدام است.

فلاحی با یادآوری اعطای مجوز موزه عمارت شهرداری اردبیل و با تاکید به اینکه اردبیل از شمال تا جنوب، باتوجه به شرایط اقلیمی دارای قابلیت‌های خاص طبیعی و تاریخی است، تصریح کرد: تاریخ و تمدن این استان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا دوران معاصر، درخشان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اذعان کرد: سایت‌های کاوش و تاریخی ما، و وجود میراث جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اردبیل را در زمره، مناطق مهم گردشگری دنیا قرار داده است.

فلاحی گفت: اصلی‌ترین هدف ما در برنامه پیشروی اداره کل، معرفی و تعریف نقاط هدف خاص و جدید گردشگری در سطح ملی و بین المللی است.

ضرورت تشکیل ستاد خدمات سفر در شهرستان‌ها

او به لزوم تشکیل ستاد خدمات سفر، در شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: پیگیری مصوبات ستاد‌های قبلی خدمات سفر و برگزاری این ستاد در شهرستان‌های استان بصورت مستمر ضروری است.

فلاحی مقوله آموزش در حوزه گردشگری را مهم‌ترین ضرورت در ایجاد رضایت در مسافران و ارتقا خدمات، بیان کرد و افزود: تخصصی شدن و همگانی بودن این آموزش‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل به امضا تفاهمنامه مابین وزارت میراث و جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت تمامی دانشگاه‌های استان در حوزه ارتقا کمی و کیفی خدمات گردشگری در اولویت قرار دارد.

فلاحی، تدوین اطلس جامع گردشگری، غذا و تمامی فاکتور‌های مرتبط با گردشگر را از اصلی‌ترین وظایف معاونت گردشگری قلمداد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با یادآوری اینکه اردبیل در سال ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو است، تاکید کرد: کارگروه و دبیرخانه این رویداد مهم در اسرع وقت تشکیل می‌شود.

فلاحی گفت: به منظور دریافت نظرات، شکایات، پیشنهادات و مشکلات گردشگران، شماره تلفن اختصاصی تعریف می‌شود.

او تهیه پکیج‌های تبلیغاتی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان اردبیل را به زبان‌های مختلف، یکی از نیاز‌های گردشگری قلمداد کرده و افزود: با بازاریابی مناسب توسط واحد مربوطه، این موضوع محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: هریک از شهروندان و هم‌استانی‌ها که در هر شغل و صنفی، دارای ایده و پیشنهاداتی در حوزه گردشگری هستند، عضو اتاق فکر گردشگری ما خواهند بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.