باران از امشب ایلام را فرا می‌گیرد

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت : این استان از اواخر تحت تاثیر سیستم بارشی با هسته سرد قرار می‌گیرد و بارش باران از اواخر وقت امشب آغاز می‌شود.

باران از امشب ایلام را فرا می‌گیرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مجتبی میهن پرست گفت : بارش‌ها از اواخر وقت پنجشنبه به صورت ضعیف و پراکنده است ، اما از شب جمعه شدت بیشتری می‌گیرد.

او افزود : اوج بارش‌ها طی روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده و به صورت متناوب و منقطع خواهد بود و بامداد دوشنبه سیستم بارشی از آسمان استان خارج می‌شود.

میهن پرست افزود : این سیستم بارشی کل استان ایلام را در برمی گیرد، ولی عمده بارش‌ها در شمال، شرق و جنوب شرق استان خواهد بود.

او در مورد قدرت ریزش این سامانه هم اظهار داشت: سیستم بارشی دارای بارش‌های موثر و قدرت ریزشی متوسط به بالا است.

او اضافه کرد : آبگرفتگی معابر، طغیانی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، کندی در تردد وسایل نقلیه و کاهش دید از اختلالات این سیستم است که مردم و مسوولان احتیاط‌های لازم را مد نظر داشته باشند.

میهن پرست افزود: وزش باد، رعد و برق، صاعقه و مه گرفتگی از پیامد‌های جوی این سامانه بارشی است که رانندگان هنگام عبور از مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌ها احتیاط‌های لازم را رعایت کنند و دامداران از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها یا چرای احشام در ارتفاعات خودداری کنند.

او در مورد دمای هوا نیز گفت: روز‌های یکشنبه و دوشنبه دمای صبحگاهی به صفر و منفی یک درجه می‌رسد و یخبندان صبحگاهی نیز در طول هفته آینده رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.