حضرتی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در این کمیسیون وجود دارد.

احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادیالیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی کشورمان در این کمیسیون وجود دارد، گفت: تاکنون ۳ جلسه برای بررسی این لایحه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های تهران و قم و بانک مرکزی در این کمیسیون تشکیل شده است.

او ادامه داد: فضای کلی کمیسیون اقتصادی نسبت به حذف ۴ صفر که یک موضوع صرفاً ظاهری بوده و زیربنای اساسی ندارد زیاد موافق نیست، زیرا نمایندگان فکر می‌کنند در این شرایط حذف ۴ صفر و بحث ریال و تومان شدن، تنها موجب گیج کردن مردم می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: حذف ۴ صفر در شرایط کنونی هیچ تأثیری در بحث تورم، اصلاح ساختاری، درآمد ارزی و پایین آمدن قیمت ارز ندارد و لایحه دولت تنها می‌خواهد یک کار ظاهری و تشریفاتی را انجام دهد.

حضرتی با بیان اینکه من با اصل موضوع حذف ۴ صفر موافقم، اما اجرای آن را در شرایط فعلی مناسب نمی‌دانم، گفت: اکنون درآمد‌های ارزی و فروش نفت پایین است و بودجه سال ۹۹ به سختی بسته می‌شود، همچنین ما در مسائل مختلف اشکالاتی داریم، البته با همت ما و قدرت مردم این مسائل در مسیر حل شدن است، اما تا زمان برداشته شدن اثرات تحریم باید صبر کرد و پایه‌های اقتصاد کشور را به سمت اصلاح باید پیش برد اگرچه تا حدودی این موضوع انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۳:۰۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
دولت پول توهمی را از بین ببرد از افزایش دلار سودی نبرد .ما هم مثل کشورهای همسایه. نباید پولمان بیشتر از دو صفر داشته باشد.منظورم بزرگترین عدد آر ۱۰۰ تا بیشتر نباشد.دولت بیاید اطلاع رسانی بکند بعد اجرا کندو زیر ساخت ها را فراهم کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۸
این مسایل که ناشی از بیکفایتی دولت است در زمانهای نامناسب موجب التهاب جامعه و اعتراضاتی مثل مساله بنزین میشود لطفا بار دیگر فضای جامعه را ملتهب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۳۹ ۲۸ دی ۱۳۹۸
چرا‌ملت‌دراین‌شرایط‌بسیار‌بد‌اقتصادی‌باید‌هزینه‌این‌تشریفات‌ زائد‌را‌پ رداخت‌نمایند‌‌واسکناس‌جدید‌چاپ‌کنند‌‌‌حذف‌صفر‌در‌هیچ‌شرایطی‌بصلاح‌نیست‌اقتصاد‌باید‌از‌ریشه‌اصلاح‌شود‌شما‌قیمت‌دلار‌را‌به‌زمان‌قبل‌بر گ دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
حذف 4 صفر بر زندگی مردم تأثیر دارد . بایستی پول جدید چاپ کنند آن هم بدون پشتوانه
آخرین اخبار