برنامه‌های فرهنگی نوروز ۹۹ با رویکرد معرفی آداب و رسوم شهر سمنان

فرماندار سمنان گفت: شهر سمنان دارای آدام و رسوم غنی است که تعداد زیادی از این آثار معنوی ثبت ملی شده و باید برنامه‌های نوروزی برای معرفی و احیای این آداب و رسوم شهر کمک کننده باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید عباس دانایی فرماندار سمنان در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۹ شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری ابراز داشت: شهر سمنان دارای آدام و رسوم غنی است که تعداد زیادی از این آثار معنوی ثبت ملی شده و باید برنامه‌های نوروزی برای معرفی و احیای این آداب و رسوم شهر کمک کننده باشد.

او افزود: یک پایگاه متمرکز به منظور ارایه خدمات کمیته‌های مختلف به مسافران نوروزی در بوستان سیمرغ سمنان ایجاد شود.

فرماندار سمنان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران در نوروز ۹۹ با یکدیگر بیش از پیش همکاری و هماهنگی داشته باشند.

دانایی تصریح کرد: برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران در نوروز ۹۹، تا کنون ۱۰ کمیته تشکیل شده است که کمیته حمل و نقل با مسوولیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، کمیته امداد و نجات با مسوولیت هلال احمر و کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی با مسوولیت نیروی انتظامی، فعالیت می‌کنند.

او اضافه کرد: کمیته هماهنگی با امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با مسوولیت شهرداری، کمیته برنامه ریزی و آمار با مسوولیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته اسکان و رفاه با مسوولیت آموزش و پرورش، کمیته تنظیم بازار با مسوولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت از دیگر کیمته‌های تشکیل شده است.

فرماندار سمنان بیان کرد: کمیته خدمات بهداشتی و درمانی و محیط زیست با مسوولیت مرکز بهداشت، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و امور فرهنگی و فضای مجازی با مسوولیت سازمان فرهنگی و ورزشی، کمیته ارزیابی و رسیدگی به شکایات با مسوولیت فرمانداری از دیگر کمیته‌های تشکیل شده برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران در نوروز ۹۹ است.

دانایی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بومگردی شهر سمنان، تامین روشنایی ورودی شهر، ایجاد پارکینگ ورودی غربی شهر برای دریافت خدمات اولیه سفر در اولویت کاری کمیته‌ها باشد.

او یادآور شد: نصب تابلو و علایم در شهر، آمادگی بوستان‌های سیمرغ، سوکان، کومش و ۱۷ شهریور برای ارائه خدمات به مسافران، برگزاری گشت‌های مشترک برای کنترل و نظارت در بخش‌های مختلف مورد توجه باشد.

نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۹ شهرستان سمنان به منظور برنامه ریزی و آمادگی کلیه دستگاه‌ها در ارائه و ارتقاء خدمات سفر در این شهر برگزار شد و کمیته‌های خدمات سفر فعالیت رسمی خود برای ارایه خدمات سفر در بخش‌های مختلف شهر سمنان را آغاز کردند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار