کمک ۳۲۰ میلیاردی مازندرانی‌ها برای بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: مردم استان در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

محمد حسن اصغری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران امروز پنجشنبه درحاشیه گلریزان نیکوکاران آملی برای بازسازی عتبات عالیات در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور برای ادامه ساخت وساز‌های خود در اماکن مقدسه کشور عراق سهم ارسال کمک‌های مردمی را مشخص کرد که برای سال ۹۸ میزان ارسال کمک‌ها از مازندران ۳۳۰ میلیارد ریال تعیین شده که مردم متدین استان در ۱۰ ماهه امسال حدود ۳۲۰ میلیارد ریال آن را پرداخت کردند.

او کمک‌های مردم مازندران به ستاد را شامل کمک‌های نقدی، اهدا طلا و خرید خشت طلا بیان کرد و افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران این کمک‌ها را برای ساخت و بازسازی حرم حضرت علی (ع)، امام حسین (ع، ابوالفضل عباس (ع)، حرمین کاظمین و صحن حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) هزینه کرده است.

اجرای ۵ پروژه مشارکتی واختصاصی مازندران در عتبات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه هم اکنون این ستاد ۳ طرح را به صورت مشترک با دیگر استان‌ها در عتبات عالیات دردست اقدام و اجرا دارد، گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهرحضرت علی (ع) درنجف اشرف، ترفیع گنبدمطهر امام حسین (ع) و صحن حضرت زینب کبری (س) در کربلا معلی است.

اصغری همچنین درخصوص دو طرح دیگر که به صورت اختصاصی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران درحال اجرا است نیز افزود: ساخت ساختمان و کتیبه ۷۲ تن از شهدای کربلا و سنگ کاری سردآب حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) درحال ساخت است که تاکنون هزینه‌های مربوط به این دو طرح پرداخت شده وادامه دارد.

او گفت: امسال همچنین با مشارکت مردم خیر و ولایتمدار مازندران دوباب درب حرم مطرآقاسیدمحمد به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و درب حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام الابنین درکربلای معلی به نام مازندران نامگذاری ونصب شد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران یادآورشد، که مردم مازندران در کمک به عتبات عالیات عراق در بین استان‌های کشور یکی از سه استان برتر کشور را از آن خود کردند.

ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۸۳ به طور رسمی کار خود را در کشور شروع کرد.

در آیین گلریزان خیران آملی برای به بازسازی عتبات عالیات حدود ۷۰۰ میلیون ریال کمک کردند.

آملی‌ها از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای بازسازی اماکن مقدس عراق کمک کردند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار