دوازدهمین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار خراسان جنوبی

دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی و شهید شاخص مدافع حرم مرتضی بصیری پور با حضور خانواده شهدا، مردم و مسئولان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی صبح امروز در یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی گفت: دوازدهمین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار استان به نام شهید شاخص مدافع حرم مرتضی بصیری‌پور برگزار شد.

او شعار این یادواره را شهادت پیمان جوانمردان در آیین بندگی عنوان وافزود: خانواده شهدا بزرگترین ادامه دهندگان راه شهدای والامقام هستند.

عزیزی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوانان افزود: این یادواره به منظور افزایش بصیرت افزایی و هویت بخشی به جوانان غیوری که باید پرچم ایران را به دوش بکشند برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باید ترویج فرهنگ شاخص ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود تا بتوان به جامعه‌ای همراه با معنویت و ارزش‌های فاخر اسلامی و اهداف مقدس دست یافت.

او  با اشاره به اهداف این یادواره ادامه داد: ترویج فضایل و سجایای اخلاقی در جامعه ورزشکاران، گرامی داشتن مقام شامخ خانواده شهدا و مقابله با هجمه جنگ نرم دشمنان از طریق توجه ویژه به مقام شهدا از اهم اهداف برگزاری یادواره شهدای ورزشکار است.

عزیزی همچنین ترویج وصایا و سیره عملی شهدا، ترویج فرهنگ و هویت ناب اسلامی، تکریم مفاهیم اخلاقی در حوزه‌های ایثار، ترویج پایداری ملی، ترویج فرهنگ وحدت و انسجام اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این یادواره در استان دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به ۲ هزار شهید سرافراز خراسان‌جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۶۴ شهید ورزشکار هستند.

او ادامه داد: از تعداد شهدای ورزشکار استان ۵۶ نفر در رده سنی جوانان، ۷ شهید نوجوان و یک شهید نونهال بوده که از این تعداد ۵۵ شهید دفاع مقدس، دو شهید انقلاب اسلامی، ۶ شهید مبارزه با اشرار و یک نفر شهید مدافع حرم هستند.

عزیزی تصریح کرد: از این تعداد شهید ورزشکار استان ۲۶ نفر فوتبالیست، ۷ کشتی‌گیر، ۷ نفر دو ومیدانی‌کار، ۵ نفر والیبالیست، ۴ نفر کاراته، ۳ نفر بسکتبالیست، ۳ نفر باستانی‌کار، ۳ نفر تنیس‌روی‌میز، ۳ نفر رزمی‌کار، ۲ نفر ژیمناستیک و یک نفر کوهنورد بوده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از نگاه فرابخشی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ ایثار و شهادت در این یادواره خبر داد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان برای تولید محتوا و چگونگی برگزاری جشنواره و استمرار خط مشی فرهنگ ایثار و شهادت از ویژگی‌های منحصر به فرد یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی است.

اواظهار کرد: برپایی نمایشگاه تمثال شهدا و کتاب سکو‌های آسمانی و کمپین کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان از برنامه‌های جانبی دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.