با حضور مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شد؛

نهال کاری یادواره شهدای مقاومت در منطقه کوه نمک قم

عملیات نهالکاری ۷۵۰ هکتار از منطقه کوه نمک قم یادواره سپهبد شهید سلیمانی،شهدای مقاومت و سانحه هوایی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عملیات نهالکاری ۷۵۰ هکتار از منطقه کوه نمک قم یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت و سانحه هوایی اخیر با حضورمسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی، جنگل‌ها و آبخیزداری کشور و سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  و تیپ مستقل ۸۳ رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.


سجادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم در این مراسم گفت:استان قم یکی از استان‌هایی هست که توسعه بیابان چالش‌های بسیاری را از نظر اقلیمی در استان ایجاد کرده است و توسعه جنگلکاری و نهال کاری در سطح عرصه‌های بیابانی بسیار ضروری است.


او ادامه داد:استان قم ۱۰۵ هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار دارد که منطقه کوه نمک ۲۹ هزار هکتار از آن را شامل می شود.

سجادی عنوان کرد:بیش از شش هزار هکتار در این عرصه نهال کاری شده و امسال در قم ۲۱۳۶ هکتار عملیات جنگلکاری اتفاق خواهد افتاد که تا این لحظه ۱۳۰۰ هکتار از آن انجام شده و تا قبل از اسفند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم  با بیان این که در استان  از نهال‌هایی استفاده می شود که با شرایط اقلیمی استان سازگاری داشته و کم آب بر باشند گفت:استان قم یکی از استان‌های پیشرو در زمینه مرتع کاری و جنگلکاری است.


او بیان کرد:اعتبارات این پروژه از محل صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به توسعه کار‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص داده شده است تامین شده است.


سجادی ادامه داد:بیش از ۲۲ میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری و ۷ میلیارد تومان جهت برنامه‌های بیابان زدایی در استان قم اختصاص پیدا کرده است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت:طی پنج سال آینده امیدواریم بتوانیم کانون‌های گرد و غبار غرب قم را کنترل کنیم و در ادامه در کانون‌های شرقی فعالیت را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.