ایجاد باغ سلامت در اسکو

 فرماندار شهرستان اسکو از ایجاد باغ سلامت دراسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رضی منش فرماندار شهرستان اسکو در جلسه کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر شهرستان اسکو از ایجاد باغ سلامت در این شهر خبر داد و گفت:با توجه به پتانسیل‌های امنیتی و قرارگرفتن اسکو در مسیر توریستی، محلی به وسعت ۸هزار متر مربع در محله فسقندیس جانمایی شده تا طرح باغ سلامت در آن اجرا شود.

فرماندار شهرستان اسکو یکی از اهداف ایجاد باغ سلامت را توجه به خودمراقبتی در افراد مسن جامعه عنوان کرد و افزود:سپردن بزرگان و سالمندان به غیر از خانواده اقدام ناپسندی بوده و قصد داریم با ایجاد باغ سلامت افراد مسن را آموزش داده تا به نحو مناسب از خود مراقبت کرده و به سمت کاهش سهم بیماری‌های غیر واگیر حرکت کنیم.

او گفت:توجه به غذای سالم و تحرک بیشتر موجب می‌شود قبل از درمان به سراغ بهداشت افراد مسن رفته و این طرح را برای اولین بار در باغ شهر توریستی اسکو اجرا کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو توزیع جمعیت گردشگری در شهرستان اسکو را یکی از اهداف اصلی و ماموریت‌های کارگروه گردشگری شهرستان برشمرد و افزود:در حالی که در روستای تاریخی کندوان ظرفیت پذیرش ۴۰۰۰ گردشگر را داریم به علت توزیع نامناسب جمعیت گردشگری، شاهد ورود ۱۶ هزار گردشگر به داخل روستا هستیم که این موضوع موجب آسیب‌های جدی به کران‌های تاریخی کندوان می‌شود و همین عامل به نوبه خود یکی از عوامل و موانع ثبت جهانی کندوان می‌شود.

او افزود :با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهرستان اسکو باید با شناسایی و معرفی اماکن گردشگری به مسافران نسبت به توزیع گردشگر در تمام نقاط شهرستان اقدام کنیم تا شاهد تمرکز گردشگر در یک نقطه ثابت نباشیم و مدت زمان ماندگاری گردشگر در سطح شهرستان را به بیش از یک روز ارتقا دهیم.

فرماندار شهرستان اسکو گفت:طی یکسال گذشته ۱۶ هزارو پانصد گردشگر از روستای کندوان بازدید کرده بود که از این میزان ۱۳ هزار و سیصد گردشگر تنها در ۲۰ روز اول تعطیلات نوروزی به کندوان وارد شده بودند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.