مدیرکل اهدای خون استان سمنان:

سمنانی‌ها اهدای خون در فصل سرد سال را فراموش نکنند

وحید بغدادی گفت: اهداکنندگان خون استان سمنان به منظور حفظ ذخیره خونی، اهدای خون در فصل سرد سال را فراموش نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل اهدای خون استان سمنان گفت: با شروع فصل سرما و شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی تعداد اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد و استقبال مردم برای اهدای خون موجب حفظ ذخیره مناسب خون استان می‌شود.

او ادامه داد: استان سمنان به همت و یاری اهداکنندگان از لحاظ شاخص‌های انتقال خون همیشه جزو استان‌های برتر کشور است.

بغدادی بیان کرد: شاخص اهدای خون در کشور به ازای هر یک هزار نفر ۲۷ اهداکننده است، این در حالی است که استان سمنان از لحاظ شاخص اهدای خون با اختلاف ۲ برابر میانگین کشوری، در ایران رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اهدای خون استان سمنان تصریح کرد: شاخص اهدای خون در استان به ازای هر یک هزار نفر ۴۷ اهداکننده است.

او تصریح کرد: خون مازاد از نیاز استان‌ها جمع‌آوری شده و از طریق شبکه ملی خون رسانی بین استان‌هایی که با کمبود ذخیره خونی مواجه هستند توزیع می‌شود.

بغدادی گفت: تهعد استان سمنان برای شبکه ملی خون‌رسانی تامین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد خونی است و با یاری اهداکنندگان تعهد این هفته استان نیز ارسال شده است.

مدیرکل اهدای خون استان سمنان اضافه کرد: ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد خونی ارسالی در هفته برای شبکه ملی خون‌رسانی مازاد نیاز استان است.

او با بیان اینکه امکان اهدای خون برای افراد ۱۸ تا ۶۰ سال وجود دارد، گفت: آقایان هر سه ماه و بانوان هر چهار ماه یک‌بار می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار