وزیر آموزش‌وپرورش:

نگاه ما به مشارکت، مالی نیست

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: نگاه ما به مشارکت مالی نیست، مشارکت این است که درک خودمان را هم جهت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش عصر امروز در جلسه گردهمایی شورای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: شهادت سردار سلیمانی را تسلیت می‌گویم، این سردار شهید می‌تواند الگوی مناسبی برای همه ما در تمام زمینه‌ها باشد.

حاجی میرزایی عنوان کرد: قانون شورای آموزش‌وپرورش خوب و مترقی است و روش مشارکت را مشخص کرده و مشروعیت داده است، این قانون مسیر منحصر ما است، یعنی همه شما هر هدفی که دارید نمی‌توانید بدون این جهت به اهداف خودتان برسید.

او افزود: تجربیات به ما تاکید می‌کند که به الگوی سنجیده‌ای از مشارکت برسیم، بنابر این وقتی از مشارکت صحبت می‌کنیم از چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ مشارکت برای امروز ما یک امر خطیر و راهبردی است، ما در آموزش‌وپرورش جز با مشارکت قادر نخواهیم بود به اهداف خود دست پیدا کنیم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: هدف اصلی ما تربیت است تا عناصر مفیدی تحویل جامعه دهیم، آیا این کار بدون مشارکت امکان‌پذیر است؟، دانش‌آموزی که در اختیار ماست بخش مهمی را در اختیار خانواده است و فقط بخشی را در اختیار ماست، همه روی او تأثیر گذارند، ما می‌خواهیم او را برای زیستن مناسب تربیت کنیم، بنا براین باید با جامعه و خانواده هم راستا باشیم، اگر به نقطه مشترکی با این دو نرسیم، موفق نمی‌شویم.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: در تمام برنامه‌های آموزش‌ و پرورش قبل و بعد از انقلاب نکاتی بوده که هنوز نیز هستند، اهداف آموزش‌وپرورش بدون پیوند‌های مؤثر با جامعه، مؤثر نیست و ما باید به یک تقاضای روشن از هدفمان برسیم تا تلاش‌هایمان هم‌افزا در جهت آن هدف مهم باشد، یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شورا، ایجاد این‌گونه محوریت است تا محور‌ها مشخص و تمام ظرفیت‌های جامعه حول آن فعال شوند.

او با بیان اینکه اگر ما نتوانیم به یک هدف‌گذاری مشترک دست پیدا کنیم، پیشرفت نمی‌کنیم، تصریح کرد: شورا‌ها آمده تا این چهارچوب را نهادینه کند، باید بین آموزش‌وپرورش و نهاد‌ها برای پیدا کردن ظرفیت‌ها و پرکردن آن‌ها ارتباط شکل بگیرد.

حاجی میرزایی یادآور شد: اتفاق پایداری در هیچ جامعه‌ای رخ نمی‌دهد، مگر اینکه در یادگیری جامعه تحول رخ دهد، بنابراین نگاه من به این شورا فوق‌العاده راهبردی خلاق و فرصت‌ساز است، خراسان همیشه در همه امور الگو بوده است و باید باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: ما باید کاری کنیم که در این استان هر کس از آموزش‌وپرورش بیرون می‌آید، مهارتی داشته باشد، این همان چیزی است که به دانش‌آموز رشد و اعتماد به‌نفس می‌دهد و او را مسئولیت‌پذیر می‌کند، ما دو ساعت در هفته را به مدارس واگذار کرده‌ایم تا خودشان تصمیم بگیرند و این می‌تواند به افرایش ظرفیت نیز بیانجامد، در حال حاضر در آموزش‌وپرورش به تألیف چند ظرفیتی فکر می‌کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: نگاه ما به مشارکت، مالی نیست. مشارکت این است که درک خودمان را هم جهت کنیم تا دستیابی به اهداف میسرتر شود.

شورای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، شورای برتر کشور شد

در ادامه مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: در طول این یک سال جلسات خوبی داشتیم و این سومین جلسه است که در خدمت وزیر هستیم، بنابراین مصوباتی که در جلسه طرح شد، بسیار خوب است.

قاسمعلی خدابنده خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش برای بهره‌مندی از منابع مالی برنامه‌های خوبی را داشته است، همین‌طور در بحث نیروی انسانی باوجود کمبود ۱۶ هزار نفری نیرو در استان توانستیم سال را شروع کنیم و بسیاری از مشکلات ما با کمک خیرین مرتفع شد.

او افزود: با تلاش شما عزیزان شورای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، شورای برتر کشور شد که شنبه صبح تقدیر می‌شود، شورای پشتیبانی سوادآموزی نیز توانست رتبه خوبی را کسب کند و در حوزه سواد آموزی نیز اتفاقات خوبی افتاد که از قبیل آن‌ها احداث ۱۰۰ مرکز مهارت‌آموزی و تحت پوشش قرار دادن بیش از ۲۶ هزار نفر در دوره سوادآموزی از برنامه‌های شورای پشتیبانی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.