دیوان محاسبات آمریکا ترامپ را به نقض قانون متهم کرد

دیوان محاسبات آمریکا اعلام کرد تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر مسدود کردن کمک‌های امنیتی به اوکراین نقض قانون بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، دیوان محاسبات آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مسدود کردن کمک‌های امنیتی به اوکراین، نقض قانون است.

بنابر گزارش این نهاد نظارتی، دفتر مدیریت بودجه که زیر مجموعه‌ای از کاخ سفید است تابستان گذشته از ارسال کمک‌های نظامی و امنیتی به اوکراین خودداری کرده که این نقض قانون است. دولت ترامپ در حالی این قانون را نقض کرده که کمتر از یکسال قبل از آن، کنگره آمریکا ارسال کمک‌های نظامی و امنیتی به اوکراین را تصویب کرده بود.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات آمریکا، رئیس جمهور این قدرت و اختیار را ندارد تا قانونی که در کنگره تصویب شده را نادیده بگیرد یا سعی در اصلاح آن داشته باشد. دولت ترامپ به دلایل سیاسی با نادیده گرفتن ارسال کمک‌های نظامی و امنیتی به اوکراین که به تصویب کنگره رسیده بود، قانون را نقض کرده است.

توماس آرمسترانگ، مشاور دیوان محاسبات در این خصوص گفت: رئیس جمهور آمریکا متعهد به اجرای قوانین است. او اجازه نداشته  اولویت‌های سیاسی خود را بر تصمیمات کنگره ترجیح دهد.

نیتا لاولی، نماینده دموکرات نیویورک در کنگره آمریکا و رئیس کمیتۀ تخصیص بودجه مجلس نمایندگان نیز گفت: دولت ترامپ با توقف غیرقانونی تصمیماتی که در کنگره اتخاذ شده قانون را نقض کرده است. اجرای مصوبات کنگره برای امنیت ملی ما حیاتی است. کاخ سفید با این رفتار غیرقانونی امنیت کشور را تهدید کرده است.

بر اساس اسناد منتشر شده، کمتر از دو ساعت پس از گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ژوئیه گذشته دستور توقف کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین صادر شده است.

دیوان محاسیات آمریکا در حالی دولت ترامپ را به نقض قوانین متهم کرده که روز گذشته آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، رسما پرونده استیضاح ترامپ را به سنا تحویل داد تا روند رسمی استیضاح وی در آنجا آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار