تخصیص بودجه دولتی به حاشیه شهر مشهد

با مصوبه هیئت دولت ۳۳ میلیارد تومان اعتبار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مقاوم‌سازی و نوسازی واحد‌های مسکونی حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در جلسه این هفته هیئت‌ وزیران در تهران هیئت دولت تصویب کرد با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی، جان تازه‌ای به حاشیه شهر مشهد بدهد.
 
در این جلسه مقرر شد، ۳۳ میلیارد تومان برای نوسازی و مقاوم‌سازی ۲۰۰واحد مسکونی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد اختصاص یابد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان به‌صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای آماده‌سازی، تأسیسات زیربنایی و احداث زیرساخت و ۱۳ میلیارد تومان به‌صورت هزینه‌ای برای هزینه‌های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری هزینه می شود.

این مصوبه بند دیگری درباره ارائه تسهیلات بانکی داشت. ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی با سود ۵ درصد برای نوسازی و مقاوم‌سازی ۲ هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد در نظر گرفته شد که این تسهیلات برای هر فرد تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
 

مشهد، دومین کلان شهر کشور

 
مسعود درودی مشاور راهبردی شهردار مشهد در امور توانمندسازی و سیاست‎گذاری حاشیه شهر با بیان اینکه باید به مشهد به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد نگاهی ملی وجود داشته باشد، گفت: باید سیاست‌گذاری‌های ویژه‌تری در این زمینه صورت بگیرد، زیرا با توجه به اینکه مشهد دومین کلان‌شهر ایران است، باید مطالباتی از دولت برای مشهد ایجاد کنیم.

او با اشاره به اینکه نمی‌توانیم درقبال افراد ساکن در حاشیه شهر مشهد بی‌تفاوت باشیم، ادامه داد: با مقاوم سازی و نوسازی واحد های مسکونی، کیفیت زندگی این افراد افزایش می‌یابد.
 
مشاور راهبردی شهردار مشهد گفت: علاوه بر موضوع افزایش کیفیت سکونت این افراد، باید پیگیر تسهیلات اشتغال‌زایی در سطوح خرد و بازا‌های محلی نیز باشیم.

 

نگرانی در نحوه ارائه تسهیلات

 
حمید شاکری‌ روش مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد در این رابطه گفت: در تجربه‌ای که در دفاتر تسهیلگری در این مدت وجود داشته است، در ارائه تسهیلات به ساکنان بافت‌های حاشیه‌ای با مشکل نبود سند مالکیتی روبه‌رو شده‌ایم، بیشتر افراد ساکن در این مناطق مالکیتی قولنامه‌ای دارند و بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات، سند قولنامه‌ای قبول نمی‌کنند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.