فرماندار همدان؛

تکمیل سایت‌ موزه همدان در اولویت شهرداری قرار گیرد

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه شهرداری تکمیل سایت موزه را در راس برنامه‌های عمرانی خود قرار دهد گفت: وجود یک طرح نیمه‌تمام و گودالی بزرگ در مرکز شهر زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران نیست.

تکمیل سایت‌ موزه همدان در اولویت شهرداری قرار گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین افشاری، فرماندار همدان اظهار داشت: تداوم سایت موزه با شرایط کنونی زیبنده شهر همدان نیست و تکمیل آن نیازمند همت و شتاب مضاعفی است.

وی با اشاره به برگزاری بسیاری از آیین‌های ملی و مذهبی در میدان مرکزی همدان گفت: وجود یک گودال بزرگ در دل شهر منظره زشتی از پایتخت تاریخ و تمدن به وجود آورده که باید در اولویت تکمیل و بهره برداری قرار گیرد.

فرماندار همدان گفت: آیین عزاداری شهید سردار سلیمانی و تشییع پیکر جان باختگان سانحه هواپیمایی به تازگی در همین مکان با حضور گسترده مردم برگزار شد و تصاویر زیبایی از این همبستگی در رسانه‌ها مخابره شد، اما وجود این گودال و طرح نیمه کاره از شکوه و عظمت آن کاسته بود.

افشاری از شهرداری خواست با تخصیص اعتبار مورد نیاز در کمترین زمان سایت موزه را به اتمام برساند.

۲ سال پیش در نتیجه کار عمرانی شهرداری بخشی از هویت تاریخی شهر قدیمی همدان در میدان مرکزی شهر کشف و مقرر شد طرحی به نام سایت موزه احداث و آثار به دست آمده همچون تابوتها، ظروف سفالی، سنگ آسیاب و خمره‌ها در آن نگهداری شود.

طرح سایت موزه توسط میراث فرهنگی تهیه و در اختیار شهرداری برای اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.