ریابکوف: سیاست خارجی روسیه پس از رویداد‌های اخیر در کابینه بدون تغییر باقی می‌ماند

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به انتخاب نخست‌وزیر جدید اعلام کرد سیاست خارجی مسکو پس از رویداد‌های اخیر در کابینه دولت بدون تغییر باقی می‌ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت: سیاست خارجی روسیه پس از رویداد‌های اخیر در کابینه بدون تغییر باقی خواهد ماند.

وی گفت: به عقیده من هیچ کسی در تداوم سیاست فعلی که هم اکنون تعقیب می‌شود و در آینده نیز از آن پیروی خواهد شد، شکی ندارد. در فدراسیون روسیه سیاست خارجی توسط رئیس جمهور تعیین می‌شود و چیزی برای افزودن به آن وجود ندارد.

ریابکوف ادامه داد: سیاست خارجی روسیه تاثیر زیادی در جامعه بین الملل داشته، زیرا پیشنهادات، اقدامات و ابتکارات روسیه با دقت دنبال می‌شود. سیاست خارجی روسیه به تقویت بیشتر جایگاه این کشور در جهان کمک می‌کند. این به توسعه منافع مترقی ما خدمت می‌کند، منافع و رفاه شهروندان را تضمین می‌کند، و این سیاست ادامه خواهد یافت. من در آن شک ندارم.

این مقام روس در مورد تماس‌های احتمالی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس برلین نیز گفت: روسیه در حال حاضر، برنامه‌ای برای تماس با مایک پمپئو در حاشیه کنفرانس بین المللی آینده برای حل بحران لیبی ندارد. آنطور که من شنیده ام، وزیر امور خارجه آمریکا انتظار دارد به این هدف برسد. ما در حال حاضر، هیچ گونه تماسی را در این زمینه برنامه ریزی نکرده ایم.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: کنفرانس روز یکشنبه (درباره بحران لیبی) ممکن است موفقیت آمیز باشد، در حالی که ادامه تلاش و هماهنگی بین طرفین اصلی مهم است. اگر همه طرفین اراده سیاسی داشته باشند، فکر می‌کنم احتمال اجرای طرح توافق‌ها، که در مسکو تدوین شده، امکان پذیر باشد. اما تلاش و انعطاف پذیری بیشتری لازم خواهد بود. من می‌خواهم تأکید کنم که روسیه و همچنین ترکیه واقعاً در این زمینه تلاش می‌کنند. ما گام‌هایی را که با کمک و هماهنگی سایر اعضای ذینفع در جهت دستیابی به نتیجه برداشته می‌شود را نادیده نمی‌گیرم. شاید این اقدامات در برلین به نتیجه برسد.

روز دوشنبه، ژنرال خلیفه حفتر، رئیس نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با فیاض سراج، نخست وزیر دولت وحدت لیبی در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد تا از این طریق از روسیه و ترکیه برای میانجیگری دعوت کند. با این حال، روز بعد اعلام شد که ژنرال حفتر بدون امضای توافق آتش بس مسکو را ترک کرده است. به دنبال مذاکرات ناتمام، آلمان گفته روز یکشنبه میزبان کنفرانس صلح لیبی در برلین خواهد بود. علاوه بر سران طرف‌های درگیر، آلمان از نمایندگان روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، ترکیه و امارات نیز دعوت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار