دستور تعطیلی پارک المپیک ریو ۲۰۱۶ صادر شد

دادگاهی در شهر ریو دوژانیرو برزیل دستور داده است که پارک المپیک ریو ۲۰۱۶ به دلیل مسائل ایمنی بسته شود.

دستور تعطیلی پارک المپیک ریو ۲۰۱۶ صادر شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاهی در شهر ریو دوژانیرو برزیل دستور داده است که پارک المپیک به دلیل نگرانی‌های ایمنی بسته شود که این امر ضربه دیگری به میراث میزبانی این شهر از بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ وارد می‌کند.

بر این اساس، قاضی اگنیو روسا دو آراخو دستور داده است که این پارک باید ظرف ۴۸ ساعت آینده تعطیل شود.

ادعا می‌شود که شورای شهر ریو تضمین کافی در مورد ایمنی پارک المپیک محل اصلی المپیک ریو ۲۰۱۶ که در منطقه بارا دا تیژوکا واقع شده  جهت استفاده عموم مردم را ارائه نداده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این قاضی ادعا کرده است که پارک المپیک "به دلیل کمبود مراقبت رفته رفته خرابتر شده است".

در حالی که کمیته برگزاری المپیک ریو ۲۰۱۶ و کمیته بین المللی المپیک (IOC) در مورد استفاده از امکانات ساخته شده برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک پس از پایان بازی ها، با انتقاد مداوم رو به رو شده اند، رویداد‌هایی مانند برخی مسابقات و جشنواره‌ها در این پارک برگزار شده است. اما حالا به دنبال صدور این حکم آینده این منطقه نامشخص ودفتر شهردار ریو قرار است درخواست تجدید نظر کند.

به گفته آژانس فرانس پرس، این قاضی گفته است: این وضعیت، در سایت‌هایی که به دلیل عدم نظارت آسیب دیده اند و با حضور هزاران نفرمی تواند منجر به فاجعه شود. نگرانی‌ها درباره ادامه استفاده از سالن‌های بازی‌ها پس از پایان المپیک ریو ۲۰۱۶ ابراز شده است، پاکسازی نکردن خلیج گوانابارا، یکی از پروژه‌های انجام نشده میراث المپیک است.

برخی از مکان‌های مستقر در پارک المپیک نیز پس از بازی‌ها دچار خرابی شدند، اما از آن زمان مورد استفاده قرار گرفته اند.

المپیک ویلودروم ریو میزبان مسابقات پارا دوچرخه سواری ۲۰۱۸ قهرمانی جهان بود، در حالی که زمین‌های تنیس و Carioca آره نا هم از جمله مکان‌هایی هستند که از زمان پایان بازی‌ها به طور مرتب برای رویداد‌ها استفاده می‌شوند.

ادعا می‌شود که استخر‌های موقت مورد استفاده در بازی‌های المپیک که برچیده شدند، دوباره برپا شده و در حال استفاده هستند.


بیشتر بخوانید: ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ روی مقوا می‌خوابند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار