فولاد ویان کبودراهنگ، نیازمند تامین مواد اولیه

مجتمع فولاد ویان شهرستان کبود راهنگ از واحد‌های صنایع مادر و مهم در استان همدان است که نیازمند تامین مواد اولیه است.

فولاد ویان کبودراهنگ، نیازمند تامین مواد اولیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کارخانه فولاد ویان کبودراهنگ به عنوان بزرگترین مجتمع فولادی بخش خصوصی در غرب کشور که ابتدا با هدف تولید فولاد در زمینه صنعت ساختمانی به بهره برداری رسید، هم اکنون با به روز کردن خط تولید، سیم‌های پر کننده فنر تایر ماشین، مغز‌های پرکننده در انواع صنایع جوشکاری و سیم خاردار تولید می‌کند.

این کارخانه که پارسال ۳ استاندارد بین المللی در زمینه‌های مختلف را کسب کرده است، سالانه ۵۵۰ هزار تن شمش فولادی تولید می‌کند، اما به علت نبود آهن اسفنجی در چند ماه گذشته یک چهارم زمان فعالیت برنامه ریزی شده کارخانه تعطیل بوده است.

با وجود تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن گندله به عنوان مواد اولیه آهن اسفنجی در ۱۰۰ کیلومتری فولاد ویان یعنی کارخانه گندله سازی اسدآباد، به علت صادارت این مواد به خارج از کشور به صورت خام، مجتمع فولاد ویان کبودراهنگ با کمبود مواد اولیه روبروست.

آقایان پورمجاهد، معاون امور اقتصادی استاندار و متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان هم اعلام کردند با وجود مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیچ نتیجه‌ای برای پیشگیری از صادرات خام گندله اسدآباد نرسیده ایم.

از پارسال و با تصمیم دولت آهن اسفنجی وارد بورس شد و کارخانه‌های تولید فولاد در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل شدند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.