سیل ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به برق جاسک وارد کرد

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان رقم خسارت ناشی از سیل اخیر در شهرستان جاسک در بخش انرژی برق را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ساعدپناه معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار داشت: در بارندگی های اخیر ۶۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۳۰ دستگاه ترانسفورماتور به طور کامل تخریب شد.

او افزود: علاوه بر این ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشارمتوسط آسیب دیده که نیاز به مقاوم سازی دارد.

ساعدپناه خاطرنشان کرد: در بارندگی و طغیان رودخانه‌های منطقه گابریک و سدیچ برق ۳۲ روستا دچار اختلال و قطعی شد که با تلاش نیرو‌های عملیاتی مدیریت برق جاسک، شبکه جدید احداث و برق ۲۰ روستا وصل شد.

این مقام مسوول اظهار داشت: با توجه به گستردگی حجم خسارت سیل به شبکه توزیع برق بلافاصله پس از توقف بارش‌ها میزان خسارت شبکه بررسی و اصلاح شبکه آسیب دیده با تلاش کارکنان مدیریت برق جاسک و با همکاری نیرو‌های عملیاتی شهرستان‌های سیریک، میناب، رودان و حاجی آباد آغاز و همچنان این تلاش‌ها تا برقراری پایدار برق در منطقه ادامه دارد.

با فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روز‌های ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستا‌های منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.