ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی معتادان در قزوین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر تهیه بانک اطلاعاتی معتادان در استان به منظور مقابله و درمان اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ضروری است تا با تهیه بانک اطلاعاتی از معتادان استان به شناسایی، کمک به بهبود آن‌ها، جلب حمایت‌های مددکاری و ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از بازگشت آن‌ها به دام اعتیاد برنامه ریزی کرد.

بیدخام افزود: با تلاش‌های انجام شده تمام دستگاه‌ها در زمینه کنترل و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، نرخ استان از میانگین کشوری پایین تراست در حالیکه قزوین در شاهراه مواصلاتی کشور قرارگرفته و از سوی دیگر هم‌جوار با پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور است.

بیدخام همچنین با اشاره به تاسیس ۱۱۵ مرکز متادون درمانی در استان، افزود: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه پنج مرکز DIC یا مرکز گذری کاهش آسیب تاسیس شده و همچنین مرکز TC یا مرکز مراقبت پس از درمان، شناسایی پاتوق مصرف‌کنندگان مواد مخدر و مدیریت نیز در مناطق مختلف قزوین دایر شده است.

او یادآور شد: با توجه به حضور خرده‌فروشان مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی و به ویژه مدارس باید نیروی انتظامی با گشت‌های مستمر در این مناطق فضا را برای عرضه‌کنندگان خرد ناامن کنند و در محلات آسیب خیز کیوسک نیروی انتظامی مستقر شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.