مرجعیت عراق: نیازمند حاکمی هستیم که در انجام وظایفش صادق باشد

نماینده آیت‌الله سیستانی از مسئولان و رسانه‌های عراقی خواست در عمل به تعهدات خود و نقل اخبار صادقانه عمل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی -مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق- در کربلای معلی، تاکید کرد این کشور نیازمند یک حاکم صادق است که صادقانه به تعهدات خود عمل کند.

او در خطبه‌های نماز جمعه امروز کربلا اعلام کرد: ما در شرایط کنونی نیازمند یک حاکم صادق و مسئولی هستیم که صادقانه به تعهدات و وعده‌های خود عمل کند و در انجام وظیفه‌ای که به او مکلف شده صادق باشد. باید فتح باب گسترده‌ای صورت گیرد تا فورا از این شرایط تاسف انگیز خارج شویم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: جامعه امروز عراق نیازمند رسانه‌ای صادق است که اخبار درست و حقیقت را نقل کند و از صحت آنچه پخش می‌کند، مطمئن باشد. جامعه امروز همچنین نیازمند تحلیلگران صادق است تا چه مسائل سیاسی و اقتصادی و چه مسائل اجتماعی و تاریخی را به درستی تحلیل کنند.

عبدالمهدی کربلایی اضافه کرد: همچنین نیازمند مورخ و نویسنده‌ای صادق هستیم تا وقایع تاریخی را به درستی ثبت و ضبط کنند تا آیندگاه به درستی از این وقایع کسب درس و عبرت کنند.

او همچنین تاکید کرد: ما در تمام عرصه نیازمند صداقت هستیم و همگان باید به وعده‌ها و تعهدات خود وفا کنند، چرا که صدق و راستی به توسعه، پیشرفت و شکوفایی جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار