مردم اردن در تظاهراتی خواستار لغو توافق گازی با رژیم صهیونیستی شدند

مردم اردن در تظاهراتی در پایتخت این کشور با سر دادن شعار "ای نمایندگان پارلمان! بشنوید که ما مخالف این توافق نامه هستیم" خواستار لغو قرارداد گازی اردن با رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.

تظاهرات اردنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره مباشر، هزاران نفر از مردم اردن روز جمعه به دعوت پویش اردنی «مخالفت با توافقنامه گاز» در تظاهراتی در امان، پایتخت این کشور خواستار لغو قرارداد گازی اردن با رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.

مردم اردن با محکوم کردن این توافقنامه با سر دادن شعار "ای نمایندگان پارلمان! بشنوید که ما مخالف این توافق نامه هستیم" خطاب به پارلمان این کشور خواستار اقدام پارلمان اردن در این باره شدند.

روز جمعه گذشته نیز انجمن‌های مردمی، حزبی و صنفی اردن با برگزاری تظاهراتی در بیشتر استان‌های این کشور خواستار لغو توافقنامه گازی شدند که در سال ۲۰۱۶ میان اردن و رژیم صهیونیستی به امضا رسید.

عبدالله دوم شاه اردن اخیرا در جمع شماری از نمایندگان مجلس این کشور اعلام کرده بود، دولت امان در حال بررسی راه‌های قانونی برای لغو قرارداد گاز از سرزمین‌های اشغالی است.


بیشتر بخوانید: نفع شخصی نتانیاهو از توافقنامه گاز با مصر


شرکت ملی برق اردن در سال ۲۰۱۶ قراردادی با شرکت «نوبل انرژی» آمریکا برای انتقال گاز از میدان گازی "لویتان" در دریای مدیترانه منعقد کرد که طبق آن قرار شد اردن حدود ۴۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به مدت ۱۵ سال از فلسطین اشغالی وارد کند.

مردم اردن از همان ابتدا مخالفت شدید خود را با این توافقنامه ابراز کردند و شماری از شخصیت‌های سیاسی برجسته اردنی نیز در پارلمان این کشور به این مساله اعتراض کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار