یونیسف درباره پیامد‌های افزایش درگیری‌ها در لیبی هشدار داد

صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد از زمان حمله نیرو‌های حفتر به پایتخت لیبی، ۱۵۰ هزار نفر از جمله ۹۰ هزار کودک مجبور به ترک منازل خود شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه اعلام کرد از زمان حمله نیرو‌های خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» به طرابلس پایتخت این کشور، ۱۵۰ هزار نفر از جمله ۹۰ هزار کودک مجبور به ترک منازل خود شده اند.

یونیسف افزود به سبب درگیری‌هایی که از آوریل گذشته در غرب لیبی آغاز شده است، هزاران کودک لیبیایی در شرایط وخیمی زندگی می‌کنند. در حملات بی هدف به مناطق مسکونی غرب لیبی صد‌ها غیرنظامی و کودک کشته شده اند و ۳۰ مرکز خدماتی نیز در غرب لیبی هدف حمله قرار گرفته اند و فعالیت ۱۳ مرکز از این مراکز متوقف شده است.

صندوق کودکان سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواست از به کارگیری کودکان در فعالیت‌های نظامی و استفاده از آن‌ها در درگیری‌ها خودداری کنند.

نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" که سال‌ها با حمایت عربستان سعودی، مصر، امارات و برخی کشور‌های غربی بر شرق لیبی سیطره دارد، طی چند ماه اخیر به سمت شمال این کشور پیشروی کرده است. حفتر چهارم آوریل ۲۰۱۹ به نظامیان تحت امر خود فرمان داد به طرابلس پایتخت لیبی حمله کنند. این اقدام وی از سوی جامعه جهانی محکوم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار