آموزش ۴۱۵ معتاد بهبودیافته در مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ۴۱۵ معتاد بهبود یافته ۹ ماهه امسال در مازندران آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۴۱۵ معتاد بهبود یافته ۹ ماهه امسال در مازندران آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند، گفت: آموزش‌های این سازمان به معتادان بهبود یافته و افراد آسیب دیده در زمینه جوشکاری، تاسیسات، برق ساختمان، تعمیر خودرو، کشاورزی، کارآفرینی، قالیبافی، خیاطی، کار روی چرم  بوده است.

او با بیان اینکه آموزش‌های ویژه‌ای برای معتادان این استان در نظر گرفته شده است، افزود: تعدادی از این بهبود یافتگان، حمایت خانواده و شغل خود را از دست داده بودند و حالا مورد پذیرش مجدد جامعه قرار می‌گیرند.

درویشی گفت: سیاست‌های تشویقی برای کارفرمایانی که این قشر را به کارگیرند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: اگرچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش موثری در افزایش خودباوری در این اقشارداشته باشد، اما به تنهایی در ایجاد اشتغال برای آنان راهگشایی نمی‌کند، زیرا حل مشکل اشتغال معتادان بهبود یافته و افراد آسیب دیده عزم و جدیت دستگاه‌های مختلف را طلب می‌کند.

او گفت: معتادان بهبود یافته که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند، نیازمند حمایت شغلی و اجتماعی هستند و امیدواریم خیران نیز به کمک این قشر آمده و در کارسازی و اشتغال آن‌ها گام‌های موثر بردارند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.