هندبال قهرمانی آسیا؛

تیم ملی هندبال ایران ۲۰ - بحرین ۲۲ / ملی پوشان هندبال راه سخت را انتخاب کردند

تیم ملی هندبال کشورمان امروز در دومین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به مصاف بحرین رفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی هندبال ایران و بحرین در دومین دیدارشان در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۱ مصر امروز از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف یکدیگر رفتند، شاگردان حبیبی درنخستین دیدارشان برابر تیم ملی هندبال نیوزلند با نتیجه ۵۳ - ۲۱ به پیروزی مقتدرانه و پر گلی دست یافتند تا با توجه به تفاضل گلشان در صدر جدول این گروه ۳ تیمی قرار بگیرند.  

بحرین هم در مقابل نیوزلند با نتیجه ۴۵ - ۱۶ به پیروزی رسیده بود، بحرینی‌ها همین چندی پیش در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم با تیم ملی هندبال کشورمان بازی کرده بودند و با اختلاف کمی توانسته بودند برنده بازی باشند، بحرینی‌ها البته در همین مسابقات در بازیی عجیب و با تبانی که با کره جنوبی  انجام دادند موجب حذف تیم ملی کشورمان را از دور مسابقات فراهم کردند و درنهایت هم سهمیه آسیا در المپیک را گرفتند.  

تیم ملی هندبال بحرین در چند سال گذشته تمهیدات ویزه‌ای داشته است و شرایط خوبی دارد، آن‌ها در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا هم به عنوان نایب قهرمانی رسیده بودند و پس از مسابقات انتخابی المپیک هم به اردوی اروپایی رفته بودند.  

تیم ملی هندبال ایران - بحرین / گزارش لحظه به لحظه

نیمه نخست /  ایران ۱۱ - بحرین ۱۴ 

دیدار راس زمان اعلام شده آغاز شد، میلاد مسائلی، پویا نوروزی نژاد، موسوی، سجاد استکی، الله کرم استکی، سعید حیدری راد و مجتبی حیدرپور بازیکنان تیم ملی کشورمان در این بازی بودند. قضاوت این بازی بر عهده کوبل ژاپنی بود، نخستین حمله در اسین بازی توسط ملی پوشان ایرانی انجام شد که ضربه محکم الله کرم استکی با واکنش خوب دروازه بان بحرین به گل تبدیل نشد، در ادامه سعید حیدری راد با وکنش عالی خود توپ بحرینی‌ها را گرفت، پس از آن هم حمله ایران بازهم مهار شد.

نخستین گل این بازی توسط بحرینی‌ها به ثمر رسید، در ادامه یک اشتباه باعث شد توپ از دستان بازیکن ایرانی خارج شودو در نهایت ضد حمله سریع بحرینی‌ها نتیجه را ۲- ۰ به سود این تیم کرد. در ادامه سعید حیدری راد بار دیگر دروازه ایران را نجات داد و در حمله پس از آن ایران صاحب پنالتی شد که سجاد استکی موفق شد نخستین امتیاز ایران را در دقیقه پنجم کسب کند.

حمله بحرینی‌ها بازهم جواب نداد وبازهم درخشش حیدری راد مانع گلزنی آن‌ها شد، سجاد استکی بازهم با حرکت سریعش برای ایران امتیاز تساوی را گرفت. خطای موسوی در ادامه کار موجب اخراج او شد، و بحرین هم روی ضربه پنالتی گل سوم را به ثمر رساند. پس از آن تیم ملی کشورمان نتوانست از موقعیتش به خوبی استفاده کند ودر عوض حمله سریع بحرینی‌ها گل چهارم را برای آن‌ها در پی داشت.

تیم ملی کشورمان در ادامه به گل سوم رسید تا فاصله به حداقل برسد. بازیکنان کشورمان در ابتدای بازی خطا‌های زیادی انجام می‌دادند و همین موقعیت‌های خوبی را برای حریف ایجاد می‌کرد. ضربه محکم بحرینی‌ها در ادامه با سوپر واکنش حیدری راد همراه شد، خطای بحرینی‌ها در ادامه موقعیت خوبی را برای تتیم کشورمان ایجاد کرد که آن موقعیت هم از دست رفت. تیم ملی هندبال بحرین در ادامه به امتیاز پنجم رسید تا اختلاف به ۲ امتیاز برسد.

شوت خوب بازیکنان کشورمان توسط دروازه بان بحرین بازهم مهار شد. مجتبی حیدر پور بازیکن گوش چپ تیم ملی کشورمان درادامه کار پس از آن که موقعیت برای بحرین از دست رفت یکی از گل‌ها را جبران کرد تا فاصله به حداقل برسد. در ادامه کار بازی کمی درگیرانه و پر برخورد دنبال می‌شد. ملی پوشان کشورمان بازهم فرصت از دست دادند تا بحرینی‌ها صاحب موقعیت دیگری شوند. موقعیتی که در نهایت گل هفتم را برای بحرین در پی داشت تا نتیجه ۷ - ۴ به سود بحرین شود.

علیرضا حبیبی در همین زمان در خواست وقت استراحت فنی داشت. پس از این زمان تیم ملی کشورمان نتوانست از موقعیتش بهره کافی را ببرد و در ادامه بحرین با ضد حمله سرعتی گل هشتم را به ثمر رساند. اشتباه در خطوط حمله ایران و مشکل در دقاع باعث شد تا بحرین بدون دردسر خاصی به امتیاز نهم دست یابد.

سید علیرضا موسوی در ادامه یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا فاصله به ۴ امتیاز برسد. پس از آن حمله بحرینی‌ها دفع شد و در ادامه ضربه خوب نوروزی نزادئ به تیر دروازه برخورد کرد. تیم ملی بحرین در ادامه حمله دیگری انجام داد که ضربه آن‌ها هم به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه ضد حمله‌ای برای ایران شکل گرفت و مجتبی حیدر پور امتیاز ششم را برای تیم ملی هندبال کشورما ن را کسب کرد. پس از آن تیم ملی کشورمان به امتیاز هفتم دست یافت و در ادامه حیدر پور مانع گل یازدهم بحرین شد، س از آن هم موقعیت دیگری برای هندبالیست‌های ایرانی از دست رفت.

بازی در دقیقه ۲۱ نیمه نخست با نتیجه ۱۱ - ۷ به سود بحرین در جریان بود. بازیکن بحرینی در ادامه کار برای ۲ دقیقه اخراج شد و تیم ملی کشورمان هم از رو نقطه پنالتی به امتیاز هشتم رسید در ادامه بحرینی‌ها گلرشان را بیرون کشیند و حمله‌ای ترتیب دادند. تیم ملی کشورمان در ادامه با وجود حمله شدید بحرینی‌ها توانست فاصله را کمتر کند و به ۲ امتیاز برساند. تیم ملی بحرین در دقیقه ۲۵ از روی نقطه پنالتی گل دوازدهمش را هم به ثمر رساند.

بازی در دقایق پایانی نیمه نخست آرام‌تر دنبال می‌شد و نتیجه به سود بحرین بود، بازی در ادامه هم پر برخود و البته جذاب دنبال شد و دروازه بانان ۲ تیم توپ‌های زیادی را مهار کردند. سرمربی تیم ملی هندبال بحرین در ادامه کار و در فاصله ۲ دقیقه به پایان نیمه نخیت درخواست وقت استراحت فنی داشت.

در لخظات پایانی علیرضا موسوی گل یازدهم ایران را به ثمر رساند، اما در اثر برخوردی غیر ورزشی لباسش پاره شد و روی زمین افتاد.. دروازه بان بحرین در ادامه اخراج شد، در نهایت این نیمه با نتیجه ۱۴ - ۱۱ به سود تیم ملی بحرین به پایان رسید.

نیمه دوم /  ایران ۹ - بحرین ۸ 

نیمه دوم با حمله بحرینی‌ها آغاز شد، آن‌ها در این نیمه و در آغاز آن یک بازیکن کم داشتند، ولی با این حال حمله خوبی انجام می‌دادند. بحرینی‌ها در ادامه ۲ ضربه خوب زدند که هر ۲ به تیر دروازه خورد، سلامان بربط در ادامه ضربه‌ای زد که توسط دروازه بان بحرین مهار شد. تیم ملی بحرین در ادامه کار ۲ اخراجی داد.

نخستین گل نیمه دوم توسط ملی پوشان کشورمان به ثمر رسید. ملی پوشان کشورمان در ادامه بازهم موقعیت‌های خوبی از دست داد و توپی که از کنار دوازه به بیرون رفت. در ادامه گل سیزدهم توسط دروازه بانمان یعنی سعید حیدری راد به ثمر رسید تا اختلاف به حداقل برسد. سجاد استکی در ادامه کار سومین گل پیاپی را برای تیم ملی کشورمان به ثمر رساند تا نتیجه در امتیاز ۱۴ برابر شود.

سرمربی تیم ملی بحرین که شرایط را سخت می‌دید در خواست وقت استراحت فنی داشت. در ادامه تیم ملی بحرین حمله خوبی انجام داد که توپ به تیر دروازه برخورد کرد و درادامه مجتبی حیدر پور نتوانست گل برتری را به ثمر برساند. بازیکنان بحرین در ادامه عصبی کار را دنبال می‌کردند و همین باعث شد تا هم پنالتی بدهند و هم یک بازیکنش اخراج شود، تیم ملی کشورمان توسط سجاد استکی گل پانزدهم را هم زد تا برای نخستین بار در این بازی پیش بیافتد.

بحرین در ادامه گل تساوی را زد، اما در ادامه سجاتد استکی کار رابه سود ایران رقم زد. در ادامه یکی از بازیکنان تیم ملی کشورمان اخراج شد و بحرین حمله‌های خوبی انجام داد، اما سعید حیدری راد دروازه تیم ملی کشورمان را نجات داد. شاهو نصرتی در ادامه کار گل زیبایی را زد و اختلاف را به ۲ امتیاز رساند.

در ادامه کار بسیار حساس دنبال شد و بحرین با ۲ گل پیاپی که به ثمر رساند نتیجه به تساوی رسید. سجاد استکی در ادامه کار گل خوبی زد تا بازهم تیم ملی کشورمان کار را پیش بیافتد. بحرینی‌ها با توان دو چندان حمله می‌کردند و همین باعث شد تا بازهم نتیجه برابر شود. سجاد استکی بازهم در ادامه با حرکت انفرادی و زیبایش گل نوزدهم ایران را به ثمر رساند. کار دوباره در دقیقه ۱۷ برابر دنبال شد.

یونس آثاری در ادامه دوباره تیم ملی کشورمان را پیش انداخت. بازی در ادامه، اما برابر شد و ۲ تیم تقریبا بازی برابری را به نمایش گذاشتند. بازیکن بحرینی که در دقایق زیادی خطا انجام داد سرانجام با دریافت کارت قرمز کلا از مین مسابقه بیرون رفت. در ادامه کار جریلان کااملا به سود بحرین بازگشت. با اخراج بازیکن کشورمان آن‌ها از ایران پیشی گرفتند. علیرضا حبیبی که شرایط را سخت می‌دید درخواست وقت استراحت فنی داشت.

پس از این زمان تیم ملی کشورمان حمله خوبی ترتیب داد که متاسفانه گل نشد تا همچنان بحرین بازی را پیش باشد. دروازه بان بحرینی‌ها در ادامه کار با نمایش خوبی که داشت مانع باز شدن درواه تیمش شد. بازی کاملا آرام دنبال می‌شد. دزخشش درواه بان بحرینی در اواخر بازی مانع گلزنی شد. در پایان هم درخشش دروازه بان بحرین باعث شد تا این تیم در نهایت با نتیجه ۲۲ - ۲۰ برنده بازی باشد و به عنوان صدرنشین به مرحله بعد برسد و تیم ملی کشورمان هم به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شود.


بیشتر بخوانید:

حیدر پور: امیدوارم مقابل بحرین نتیجه لازم را کسب کنیم / بازیکنان شرایط خوبی دارند

تیم ملی هندبال ایران - بحرین / کار سخت شاگردان حبیبی مقابل نماینده آسیا در المپیک

کارشناس هندبال: صعود از گروهمان به عنوان تیم اول کار ما را آسان‌تر خواهد کرد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
اسم بازیکن شماره ۱۳