معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده :

انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی کشور افزایش می‌یابد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تا دو سال آینده نرخ انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی کشور از ۲۰ به ۳۰ درصد خواهد رسید.

انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی کشور افزایش می‌یابد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ایلام اظهار داشت: نرخ انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در کشور در سال ۹۶ حدود ۱۳.۶ درصد و سال گذشته ۱۸.۸ درصد بود و این نرخ اکنون به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: تا انتهای دولت تدبیر و امید این نرخ به ۳۰ درصد که شاخص تعیین شده برنامه ششم توسعه است، می‌رسد.

ابتکار با اشاره به رونمایی از بیستمین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در کشور در ایلام، بیان کرد: این سند کاربردی و راهگشا بوده و راهبردی برای ارتقای بهبود وضعیت زنان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تولید است.

او افزود: علاوه بر این اجرای این سند در کشور، طرح‌های ملی گفت و گوی خانواده و تحکیم خانواده با هدف توجه به مهارت‌های ارتباطی داخل خانواده ایرانی مد نظر است و استمرار برنامه‌های مناسب موجب کاهش آسیب‌ها در بین خانواده می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از سال ۹۹ به‌صورت رسمی در سطح کشور عملیاتی شده و از ظرفیت‌های بومی استان‌های هدف برای پیشبرد اهداف استفاده می‌شود.

او عنوان کرد: عدالت در همه دولت‌ها مد نظر قرار داشته است، اما باید این نکته را گفت که عدالت مفهوم بسیار گسترده‌ای است و مشارکت حداکثری مردم برای تعیین سرنوشت خود از مصادیق عدالت است.

انتهای پیام/ د

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.