افزایش ۵ درصدی مرگ و میر موتور سوارها در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۹۲ نفر امسال در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشت.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۹۲ نفر در ۹ ماه امسال در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند، گفت: ۸۹ نفر کشته شده‌ها مرد و بقیه زن بودند و فوتی‌های تصادف رانندگی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشت.

او افزود: بابل با تعداد ۱۵ و بهشهربا ۱۴ و ساری با ۱۳ مورد بیشترین و شهرستان‌های سوادکوه و رامسر هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

عباسی گفت: بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان، بیشترین فوتی در خردادبا ۲۱ و مردادبا ۱۲ و شهریور با ۱۱ فوتی  و کمترین ماه فروردین و آذر ماه هر کدام با ۵ مورد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۲۱ فوتی و کمترین گروه سنی کمر از ۱۰ سال با یک فوتی به ثبت رسید.

عباسی با اشاره به فوت تعداد ۶۹ نفر از موتور سوار‌ها در محور برون شهری و راه روستایی و ۲۳ مورد هم محور درون شهری گفت: از کل فوت شدگان ۵۷ در بیمارستان و ۳۵ نفر در محل حادثه فوت کردند.

او افزود: ۴۹۵ نفر در ۹ ماه امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۱۹ درصد آن مربوط به موتور سوار‌ها هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در ۹ ماه امسال بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.