نوید افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد در اسفند سال جاری

فرماندار یزد از آمادگی افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید محمد رستگاری رستگاری، فرماندار یزد در نشست مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از آمادگی افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد به عنوان بزرگ‌ترین پروژه کتابخانه‌ای استان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبارات خوبی در سطح ملی و استانی برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

او افزود: ساخت کتابخانه شهید بابایی زارچ و گسترش و بهسازی کتابخانه شهدای شاهدیه نیز از دیگر پروژه‌هایی است که مورد حمایت فرمانداری بوده و در تلاشیم با تخصیص اعتبارات لازم و استفاده از کمک‌های خیّرین در آینده‌ای نزدیک به سرانجام برسند.

دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه در مورد پروژه کتابخانه مرکزی یزد، گفت: با وجود همه موانع و مشکلات با لطف خدا و عنایت ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جذب اعتبارات قابل توجه، این کتابخانه در اسفند ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

اوبا اشاره به پروژه ساخت کتابخانه شهید بابایی زارچ بیان کرد: اتمام ساخت این کتابخانه که حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم زارچ درآمده و با توجه به بافت جمعیتی منطقه که دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری دارد، خواستار اختصاص بودجه لازم برای تکمیل ساخت این کتابخانه هستیم.

همچنین محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اشاره به اتمام ساخت و تجهیز کتابخانه پروین اعتصامی در منطقه نجف‌آباد شهر حمیدیا، گفت: این کتابخانه در دهه فجر سال جاری به طور رسمی افتتاح خواهد شد که باید از شهرداری و شورای شهر این شهر بخاطر تلاش و همکاری بی دریغشان تشکر کرد.

در ادامه این جلسه، جمعی از اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهاد‌های خود پرداختند.

پیگیری تأمین اعتبار لازم برای گسترش و بازسازی کتابخانه شهدای شاهدیه با همکاری مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهدیه، پیگیری تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل ساختمان کتابخانه شهید بابایی زارچ، استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها و پیگیری اختصاص یک دستگاه اتوبوس مناسب برای راه‌اندازی دومین کتابخانه سیار از سوی آستان قدس رضوی از سوی فرمانداری، از مهم‌ترین مصوبات این نشست مشترک بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار