پمپئو: کشور‌های جهان، حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند

وزیر خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعا‌های بی‌اساس مبنی بر مشارکت حزب‌الله در انفجار مرکز یهودیان آرژاتین، از کشور‌های جهان خواست تا این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

مایک پمپئوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی اظهار نظری خصمانه در صفحه توئیتر خود، حزب‌الله لبنان را عامل بمب‌گذاری در مرکز یهودیان آرژاتین در سال ۱۹۹۴ معرفی کرد و از تمام کشورها خواست تا این جنبش را در لیست تحریم‌های خود قرار دهند. 

همزمان با پنچمین سالگرد مرگ مشکوک دادستان پرونده انفجار در مرکز یهودیان آرژانتین، پمپئو مدعی شد: «ما همگی انفجار آمیا را به یاد داریم و می‌دانیم که دادستان می‌خواست تا عدالت را اجرا کند. ما از همه دولت‌ها می‌خواهیم تا حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد».

گفتنی است، ابهامات فراوانی در مرگ دادستان وجود داشته و او احتمالا مرتکب خودکشی شده است.

این ادعای وزیرخارجه آمریکا در حالی مطرح شده که تاکنون هیچ سندی از دخالت غیرمستقیم و یا مستقیم ایران و حزب‌الله در این انفجار منشر نشده و رئیس جمهور سابق آرژانتین هم بر این موضوع تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
تروریست تو و اون نتانیاهو کثیف و انگلیس خبیث هستید.تروریست شما نادانان جبهه ی کفر و نفاق هستید شما ک خون ملتها را بخاطر منافع استعماری تان در شیشه کردید وان شاءالله نتیجه ش رو هم میبینید
Iran (Islamic Republic of)
نصیبه
۲۲:۴۰ ۲۸ دی ۱۳۹۸
کافر همه را به کیش خود پندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۸ دی ۱۳۹۸
ولی باید تو و ترامپ در لیست گروه‌های تروریستی قرار بگیرید.
آخرین اخبار