طرح ترور رهبر حزب جریان مردمی تونس شکست خورد

دستگاه امنیتی تونس طرح ترور مبارکه البراهمی یکی از رهبران حزب جریان مردمی تونس از سوی تروریست‌های داعش را که طرفدار محور مقاومت است، ناکام گذاشت.

مبارکه البراهمی به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، رسانه‌های تونس اعلام کردند دستگاه امنیتی تونس با دستگیری یک تروریست، طرح ترور مبارکه البراهمی از رهبران حزب جریان مردمی تونس را که در تونس به حمایت از محور مقاومت و مخالفت با حمله سعودی به یمن شناخته می‌شود ناکام گذاشت.

دستگاه امنیتی تونس اعلام کرد احتمال می‌رود طرح ترور از سوی گروه تروریستی داعش  برنامه ریزی شده باشد.

مالک السامرائی گزارشگر العالم گفت در تحولی جدید در حیات سیاسی تونس، کشوری که فضای خشونت و اقدامات تحریک آمیز همچنان در آن حاکم است. وزارت کشور تونس اعلام کرد با طرح ترور یکی از رهبران حزب جریان مردمی تونس مقابله کرده است. مبارکه بیوه محمد البراهمی نماینده پیشین پارلمان تونس است که سال ۲۰۱۳ ترور شد. نیرو‌های امنیتی تونس در پی ترور محمد البراهمی، یک عنصر تروریستی را بازداشت کردند.

در همین حال وزارت کشور تونس اعلام کرد که با هماهنگی با بخش قضایی اداره مبارزه با تروریسم، به مبارکه البراهمی درباره احتمال خطر امنیتی اطلاع رسانی و از وی خواسته شده بود مواظب باشد و برای حفظ جان خود تدابیر ضروری را در نظر گیرد.

همزمان حزب جریان مردمی تونس با قدردانی از تلاش‌های دستگاه امنیتی این کشور برای ناکام گذاشتن این طرح تروریستی، از همه مردم تونس خواسته است که هوشیار باشند و وحدت و یکپارچگی خود را در رویارویی با اقدامات خشونت بار حفظ کنند، اقداماتی که می‌تواند کشور را به دایره خشونت بکشاند.

در تونس معروف است که مبارکه البراهمی از حزب الله لبنان و مخالفان بحرینی حمایت می‌کند و در همین حال با تجاوز سعودی به یمن مخالف است.

او همچنین مواضعی در مخالفت با جنگ برضد سوریه و اعزام نیرو‌های ترکیه به لیبی دارد. مبارکه البراهمی که منسوب به حزب جریان مردمی تونس است، جنبش النهضه را مسئول ترور محمد البراهمی همسر خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار