برگزاری نخستین جلسه شورای مهارت استان البرز

نخستین جلسه شورای مهارت استان با محوریت اجرایی کردن پروژه اشتِغال مهارت محور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  على اوسط هاشمى،رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: البرز که به عنوان یک استان صنعتی به مشار می رود.

هاشمی افزود: کسب مهارت یکی از لازمه های اشتغال است که برای تربیت نیروهای ماهر برای اشتغال استان البرز به خوبی عمل کرده است.

او گفت: اولویت دولت ایجاد اشتغال است و اشتغال مهارت محور می تواند بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی فراهم کند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه برای توانمند سازی نیروی کار در آینده حتی آموزش و پرورش هم پنجاه درصد خروجی خود را بر مبنای مهارت آموزی قرار داده است، افزود: استفاده از سرمایه های انسانی و اجتماعی سازمان فنی و حرفه ای کشور را به هدف عالی خود نزدیک تر خواهد کرد.

 هاشمی با اشاره به تنها مرکز تربیت مربی کشور در البرز گفت: همین مرکز به عنوان پایگاه مهمی در عرصه مهارت آموزی استان است که می توان از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف اشتغالزایی استان بهره برد چرا که انتظار اشتغال برای نیروی ماهر کمتر است.

اوافزود: پروژه ها و مراکز صنعتی استان اگر پیوست آموزش مهارت را داشته باشند به یقین کیفیت و کمیت رشد اقتصادی استان نیز مثبت خواهد شد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور همچنین به بین المللی بودن مدارک مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا آموزشگاهها کار مهارت آموزی را به پیش ببرند و سازمان فنی و حرفه ای کشور هم نظارت بر روند مهارت آموزی داشته باشد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.