نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدارس اهواز

امروز ۲۹ دی ماه زنگ هوای پاک در برخی مدارس اهواز نواخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زنگ هوای پاک در دبیرستان دخترانه زینب در اهواز با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسولان نواخته شد.نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدارس اهواز

۲۹ دی ماه در تقویم ایران روز هوای پاک نام گذاری شده است.

نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدارس اهواز

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: باید تلاش کنیم محیط سالمی داشته باشیم و زندگی بی‌دغدغه و با نشاطی برای پیشرفت و توسعه داشته باشیم و هر چه جامعه با مشکلات در حوزه سلامت مواجه باشد سایر بخش‌های توسعه هم زمین‌گیر می‌شود.

او افزود: هوای پاک از نیازها و حقوق اولیه انسان‌ها است و دخالت‌های مستمر بشر در محیط زیست موجب شده شرایط به سمت وضعیت مخربی حرکت کند و از این لحاظ در شهرهای بزرگ و کشورهای مختلف از جمله کشور ما بابت آلودگی هوا در رنج هستیم.

شریعتی بیان داشت: با ظهور چشم‌انداز ناگوار در آینده معاهده‌های بین المللی برای تأمین هوای پاک به امضا رسید از جمله توافق پاریس که آمریکا از آن خارج شد و در اهواز به علت شرایط محیطی بر خلاف سایر کلان‌شهرها دود خودروها عامل اصلی آلایندگی نیست اما آلاینده‌ای دیگر مانند فلرهای نفتی موجب آلودگی هوا می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: البته دولت در این بخش بیکار ننشسته و وزارت نفت قرارداد ۳.۲ میلیاردی برای جمع‌آوری فلرهای نفتی بسته که یک میلیارد دلار از این قرارداد تا امروز اجرایی شده است و باقی مانده کار در دست انجام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.