استاندار آذربایجان‌شرقی:

سرطان‌زا بودن شیر‌های پاستوریزه در تبریز کذب محض است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتشار خبر سرطان‌زا بودن ۶۲ درصد شیر‌های پاستوریزه در تبریز گفت: این خبر کذب محض است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به انتشار خبر نادرست سرطان‌زا بودن ۶۲ درصد شیر‌های پاستوریزه در تبریز گفت: بررسی‌های اداره کل استاندارد و سایر مراجع دارای صلاحیت نشان می‌دهد این خبر کذب محض است.

او گفت: لازم است، کارشناسان در اظهار نظر‌های خود دقت لازم را داشته باشند و از بیان مطالب غیرمستند و ایجاد ناامنی روانی در جامعه خودداری کنند؛ خبرنگاران نیز در انتشار اخبار و اظهارنظر‌های اعلامی اعتبار و صحت آن‌ها را دقیق‌تر بررسی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به موضوع آلودگی برخی از محصولات غذایی به دارو در بعضی نقاط کشور گفت: تردید نداریم این مسئله دسیسه بدخواهان کشور است؛ صادرات شیرینی و شکلات کشور رقم قابل توجهی است و معاندان اگر بخواهند به کشور ضربه اقتصادی وارد کنند بهترین عرصه همین صنایع کیک و شیرینی است.

پورمحمدی گفت: از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تقاضا داریم این مسائل را به جد پیگیری کنند؛ نیرو‌های انسانی شاغل در واحد‌های تولیدی آموزش‌های لازم را برای مواجهه مناسب با این اتفاقات ببینند و پدافند غیرعامل استانداری نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

او با بیان اینکه احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است، بر ورود دستگاه قضایی و تشکیل کارگروه مقابله و مستندسازی شرایط تاکید کرد.

پورمحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات صنایع چرم و کفش نیز پرداخت و گفت: با توجه به احساس نیازی که وجود دارد، هنرستان و مرکز تحقیقات چرم و کفش می‌تواند در شهرک چرم و کفش استان احداث شود.

 پورمحمدی گفت: یکی از صنایع پیشران ما صنعت چرم و کفش است که همراهی دانشگاه با این صنعت در گذشته چندان مناسب نبوده است.

او با بیان اینکه میزان اشتغال صنعت چرم حدود ۶ تا ۷ هزار نفر و اشتغال صنعت کفش نیز ۴۰ هزار نفر است، افزود: ۸۵ درصد چرم سنگین کشور در تبریز تولید می‌شود و از ۲۰۰ واحد فعال موجود چرمسازی ۱۵۱ واحد فعال هستند.

پورمحمدی بر لزوم استقرار زنجیره کامل تامین صنعت چرم و کفش در شهرک چرم و کفش استان تاکید کرد.

 انجمن لبنیات به انحصار واردات کره دولتی توسط شرکت خاص واکنش نشان داد و گفت : دخالتی نداشتیم، دیگر شرکت‌ها کم‌کاری کردند

لازم به ذکر است؛ مشکلات و موانع صنعت چرم استان و ارائه راهکار در راستای مدیریت زنجیره تامین این صنعت، گزارش انجمن صنایع غذایی استان در خصوص آلودگی برخی از محصولات غذایی به دارو در بعضی نقاط کشور و ارائه راهکار‌های جامع جهت مرتفع نمودن این چالش‌ها، مراتب اعتراض به بند ۳ مصوبات کارگروه تنظیم بازار، ساز و کار اخذ ما به التفاوت نرخ ارز در خصوص کالا‌هایی که از گروه یک به گروه دو تغییر یافته اند و پیگیری مصوبه جلسه ۵۲ شورای گفت و گوی استان در خصوص عدم اجرای دستورالعمل شورای پول و اعتبار در خصوص گشایش اعتبار اسناد داخلی برای پروژه‌های عمرانی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار