مه گرفتگی شدید در محور‌های ارتباطی استان مرکزی

رئیس پلیس راه استان مرکزی از مه گرفتگی شدید در محور‌های ارتباطی استان خبر داد.

مه گرفتگی شدید در محور‌های ارتباطی استان مرکزیسرهنگ "ایرج کهریزی" رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  از مه گرفتگی شدید در محور‌های ارتباطی استان خبر داد و گفت: با وجود شرایط نامساعد جوی و مه گرفتگی شدید در اغلب محور‌های ارتباطی استان، رانندگان با سرعت مطمئنه و چراغ روشن حرکت کنند.

هواشناسی استان مرکزی هم با تشریح وضعیت جوی شهرستان‌های استان مرکزی در ۲۴ ساعت آینده اعلام کرد: در این مدت وضعیت هوای اراک، شازند، خمین، محلات، دلیجان نیمه ابری، در برخی نقاط مه آلود، از بعداظهر افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده برف و کاهش دما خواهد بود.

شهرستان‌های ساوه، زرندیه، غرق آباد، خنداب، کمیجان، فراهان، تفرش، آشتیان هم هوایی ابری و مه آلود، بتدریج افزایش ابر و بارش برف و کاهش دما خواهند داشت.

مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی هم گفت: از روز سه شنبه سامانه دیگری کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در صورت تغییر نداشتن الگوی نقشه‌ها استان مرکزی را هم تا روز پنجشنبه تحت تاثیر قرار داده موجب بارش برف و کاهش دما در استان خواهد شد.

هرچند که ۳۲۰ وسیله نقیله سبک، سنگین و نیمه سنگین و ۳۵۰ نفر از راهداران در ۳۴ راهدارخانه استان مرکزی کار بازگشایی راه‌ها را برعهدا دارند، اما این بارش‌ها که عمدتا بصورت برف در استان مرکزی باریده و در مناطق گرمسیر استان بصورت بارش برف و باران باریداست و همراه داشتن زنجیرچرخ و لوازم گرمایشی را برای تردد در محور‌های مواصلاتی استان، ضروری می‌کند.

برف و سرما همچنین موجب تعطیلی و تاخر شروع مدارس در برخی شهر‌های استان مرکزی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.