گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امسال ائتلاف اصلاح طلبان، درون حزبی خواهد بود

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: امسال ائتلاف اصلاح طلبان یک ائتلاف درون حزبی است و قطعا از نامزد‌های دیگر وام نخواهند گرفت.

///////اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وجود افرادی که در قِبال پرداخت پول نام خود را در فهرست نامزدهای انتخابات قرار می‌دهند، گفت: این موضوعات بیشتر تهمت است و واقعیت ندارد.

او ادامه داد: تا حالا هم چنین موضوعی در جریان  اصلاح طلب سابقه نداشته و بیشتر فضاسازی ضد جریان اصلاحات صورت گرفته است. ناگفته نماند که ما در شرایط کنونی اصلا نامزدمان تایید  صلاحیت نشده که بتوانیم لیست دهیم و این موضوعات مطرح شود. احزاب صرفا بر اساس شایستگی و براساس صلاحیت‌ها و سوابقی که وجود دارد نامزدها را معرفی می‌کنند؛ بنابراین من به طور کلی این موضوع را رد می‌کنم.


بیشتر بخوانید: مشکل کشور ما عدم نقش موثر احزاب در انتخابات است/ احزاب باید انتخابات را هدایت کنند


گرامی مقدم همچنین درباره تغییر موضع برخی نامزدها پس از ورود به مجلس گفت: اینکه افراد ابتدا در لیست اصلاح طلب یا اصولگرا قرار گرفته و بعد تغییر موضع می‌دهند موضوعی طبیعی است که  وجود دارد و علت هم  این است که ائتلاف‌های قبلی اصلاحات  در دوره های قبل بر مبنای اصلاح طلبی نبود، بلکه براساس استراتژی و راهبردی بود که ذیل آن قرار بود با جریان اعتدال ائتلاف کنند. ذیل همین موضوع اصولگرایان معتدل هم در لیست اصلاح طلبان قرار گرفتند و طبیعی بود که در همان چهار چوب خودشان فعالیت کنند البته بعدها از طرف اصولگرایان هم افرادی مطرح شدند.

فعال اصلاح طلب افزود: علاوه بر این چون نامزدها بیم این را دارند که رد صلاحیت شوند خود را اصولگرا معرفی می‌کنند و سپس زمانی که به مجلس می‌روند تغغییر رویه داده و در فراسیون امید قرار می‌گیرند.

او چاره این موضوع را نیز اینگونه بیان کرد: برای اینکه این اتفاق نیفتند نظام انتخاباتی ما باید به سمتی برود که احزاب سیاسی دارای چهارچوب باشند و نظام انتخاباتی ما بصورت حزبی برگزار شود که در آن صورت افراد دیگر در غالب حزب در انتخابات شرکت می‌کنند و مسئولیت پذیری‌شان افزایش پیدا می‌کند، اما تا این شرایط نباشد کماکان  تغییر موضع برخی از نامزدها را مشاهده خواهیم کرد.

سخنگوی حزب اعتمادملی تاکید کرد: البته امسال اصلاح طلبان بر اساس مصوبه شورای عالی سیاست گذاری صرفا در حوزه‌هایی نامزد معرفی می‌کنند که امکان ارائه لیست بوده و نامزد شاخص اصلاح طلب وجود داشته باشد؛ لذا ائتلافشان یک ائتلاف درون حزبی است و قطعا از نامزدهای دیگر وام نخواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار