در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب کلیات طرح حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب

اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی طرح استفاده از ظرفیت‌های همکاری و مشارکت‌های شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب در دستور کار یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در توضیح این طرح گفت: کمیسیون در بحث‌های متعددی که با حضور افراد ذی مدخل و طراحان انجام شد، تعاریف مورد نظر را در طرح ارائه کرد و در حوزه حمایت از افراد آسیب‌پذیر بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: ما درباره اهداف طرح بازنگری کردیم و شهرداری تهران موظف است تا حد ممکن نسبت به ارتقای وضعیت افراد در معرض آسیب کمک‌رسانی و حمایت کند.

صدر اعظم نوری با تأکید بر اینکه جنس این اقدام از جنس خدمات شهری است، گفت: معاونت خدمات شهری و اجتماعی و فرهنگی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، مدیر کل کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان خدمات و رفاه شهرداری تهران اعضای کمیته‌ای هستند که در آن موضوع حمایت از مشاغل خانگی به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

او تصریح کرد: سه تبصره در این طرح ارائه شده و وظایف به این کمیته نیز تبیین شده است.

پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نکته اولی که مطرح می‌شود این است که مخاطب کمیسیون ما هیئت رئیسه شورای شهر است و با قدری تأمل این حق داده می‌شود که استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای حمایت از مشاغل اجتماعی و افراد در معرض آسیب مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کمیته اجتماعی داریم که وظیفه آن حمایت از اقشار آسیب پذیر است و هدف ما از این طرح تسریع در شرح وظایفی است که در وظیفه کمیسیون آمده و ما به صورت کلی با کلیات آن موافق هستیم.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: من به عنوان طراح این طرح انتظار داشتم که به جلسه مربوطه دعوت شوم که متأسفانه دعوتی از من به عمل نیامد.

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از بحث‌ها این است که موضوع حمایت از تعاریف حذف شده است و به این شکل شهرداری نمی‌داند که شکل حمایت آن‌ها از مشاغل خانگی باید به چه شکل باشد.

پس از اظهار نظر نظری، حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح گفت: من با اصل این طرح مخالف هستم، زیرا در تاریخ ۲۹ اسفند سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی قانون مشاغل خانگی را تصویب کرد که به تأیید شورای نگهبان رسید.

خزانه‌دار شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در این حوزه قوانین بالادستی داریم و پیشنهاد من این است که هر دو کمیسیون سلامت و محیط زیست و فرهنگی، اجتماعی به قانون بالادست خود عمل کنند.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح استفاده از ظرفیت‌های همکاری و مشارکت‌های شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۸ رأی موافق کلیات آن را تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار