در برنامه گفت و گوی خبری قم عنوان شد؛

طرح جدید غرب؛ بی دولت سازی کشور‌های مقاومت

یک تحلیل گر سیاسی گفت:رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران پرده از طرح جدید غرب برای بی دولت سازی کشور‌های محور مقاومت برداشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ساجدی،تحلیل گر مسائل سیاسی دیشب در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم به شکست‌های مکرر آمریکا درمنطقه در چندماه گذشته اشاره کرد و گفت: آن‌ها پروژه‌ای با نام "اجتماعی کردن مسائل یا بی دولت سازی کشور‌های محور مقاومت" را آغاز کرده اند که آثار آن را می توان در عراق و لبنان مشاهده کرد.

او افزود: اجرای این پروژه باعث شد که نخست وزیر لبنان تحت فشار عربستان استعفا دهد تا بتوانند از این طریق حزب الله لبنان را برای مدتی خلع سلاح کنند تا اسرائیل نفس راحتی بکشد.

ساجدی گفت:این پروژه در کشور عراق هم اجرا شد و نا آرامی‌هایی را در پی داشت.

این تحلیل گر مسائل سیاسی عنوان کرد: در چنین شرایطی، رهبر معظم انقلاب احساس کردند که باید پشت صحنه این مسائل را برای مردم بیان کنند چراکه دولت‌های غربی و به ویژه آمریکا برنامه‌های چندلایه‌ای را برای ناامن کردن محیط اطراف ایران آغاز کرده اند.

 زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا هم که میهمان تلفنی این برنامه بود گفت: مقام معظم رهبری در خطبه‌های عربی خود، که از ابتکارات ایشان است، ملت‌های منطقه را به وحدت و بیداری دعوت کردند تا از توطئه‌های آن‌ها جلوگیری شود.

او افزود: در این خطبه ها، مقام معظم رهبری به بیان توطئه‌های غربیان علیه ملت‌های منطقه پرداختند و همین واقعیات مانند پروژه تعلیق دولت‌های منطقه را برای جهان اسلام تشریح کردند.

 زارعی گفت: مقام معظم رهبری روایت کامل و شفافی از ماجرا‌های دو هفته گذشته مانند ترور سردار سلیمانی در یک فرودگاه غیرنظامی را مطرح کردند و گفتند: در عین حال، ایران تنها یک پایگاه نظامی آمریکا را در عراق مورد هدف قرار داد.

او  تصریح کرد: این خطبه‌های عربی نشان دهنده توجه ایشان بر مسائل جهان اسلام و جهان عرب است و تا کنون هم هیچ کس آن‌ها را مداخله در امور داخلی این کشور‌ها ندانسته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار