آمار طلاق در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میانگین طلاق در کشور ۲/۲ در هزار است که این میزان در اردبیل ۲/۶ در هزار است که نشان می‌دهد میزان طلاق در استان اردبیل از کشور بالاتر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام رسولی، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اردبیل، گفت: میانگین طلاق در کشور ۲/۲ در هزار است که این میزان در اردبیل ۲/۶ در هزار است که نشان می‌دهد میانگین طلاق استان اردبیل از کشور بالاتر است.

او افزود: در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت جوانان استان اردبیل سن مناسب ازدواج را از دست داده‌اند که در این خصوص می‌توان برنامه‌های تشویقی را برای این افراد در طی ۵ سال در نظر گرفت تا برای ازدواج راغب شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر استان اردبیل یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۰/۲ درصد این جمعیت را مردان و ۴۸/۲درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رسولی گفت: میانگین سنی کشور در سال ۶۵، ۲۱/۷ بوده که این میزان در سال ۹۵ به ۳۱/۱ رسیده است که نشان می‌دهد جمعیت کشور رو به میانسالی می‌رود و قطعا این موضوع تبعات منفی زیادی را خواهد داشت.

او بیان کرد: جمعیت جوان استان اردبیل که در رنج سنی ۲۵ تا ۲۹ سال قرار دارد حدود ۳۳۵ هزار و ۴۰۰ نفر کل جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود که مطابق جدول آماری، جمعیت استان اردبیل رو به میانسالی و پیری است ونرخ باروری سیر نزولی به خود گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در خصوص میزان آمار طلاق در استان افزود: بررسی آمارهای جمعیتی نشان می‌دهد مهم‌ترین چالش‌های جمعیتی استان اردبیل شامل تأخیر در ازدواج، افزایش طلاق و کاهش میل به فرزندآوری است که آمارها نشان می‌دهد در استان اردبیل همانند کل کشور میزان ازدواج در حال کاهش و میزان طلاق رو به افزایش است.

رسولی گفت: میانگین سن ازدواج در کشور برای مردان ۲۹ سال و برای زنان ۲۵ است اما این میزان در استان اردبیل برای مردان ۲۹ سال و برای زنان ۲۳ سال است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.