استفاده از رمز دوم پویا را جدی بگیرید! + اینفوگرافیک

استفاده از رمز پویا فناوری جدید بانک‌ها برای امنیت بیشتر اطلاعات حساب مشتریان بوده که مردم باید آن را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه طبق آمار پلیس فتا، بیش از ۷۰ درصد کلاهبرداری‌های اینترنتی مربوط به دزدی‌های مالی است، بهترین روش برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت بانکی و حساب، فعالسازی و استفاده از رمز دوم پویا است. دلیل امنیت رمز پویا این است که این رمز‌ها یکبار مصرف بوده و عمر کوتاهی دارند و امکان سوءاستفاده از آن‌ها کمتر است.


بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با تماس تلفنی و ارسال پیامک


انواع فیشینگ و راه‌های مقابله با آن

فیشینگ نوعی دزدی اینترنتی است که کلمه عبور، کلمه کاربری، شماره کارت، رمز دوم و شماره چهار رقمی CVV2 افراد به سرقت برده شده و شامل فیشینگ ایمیلی، تلفنی، پیامکی و درگاه پرداخت بانک می‌شود.

فیشینگ ایمیلی

در این روش، شما ایمیلی از سوی بانک و با آدرس ایمیل جعلی به نام بانک دریافت می‌کنید که در آن از شما خواسته شده تا اطلاعات بانکی خود را ارائه دهید، در حالی که هیچ بانکی از طریق ایمیل برای دریافت اطلاعات حساب و یا کارت مشتریان خود با آن‌ها تماس نمی‌گیرد.

فیشینگ تلفنی و پیامکی

در جریان فیشینگ پیامکی و تلفنی، فردی با شما تماس گرفته و از شما می‌خواهد برای واریز هدیه قرعه کشی به حساب شما یا ثبت نامتان در طرحی خاص، اطلاعات حساب و رمز بانکی‌تان را دریافت کند در صورتی که بانک برای واریز مبلغ به حساب شما و یا هر اقدام دیگری نیازمند رمز کارت یا حساب شما نبوده و باید از افشای رمز خود جلوگیری کنید.

فیشینگ درگاه پرداخت بانک

در این روش صفحه‌ای مشابه درگاه پرداخت آنلاین بانک‌ها طراحی شده و پس از وارد کردن اطلاعات حسابتان در این صفحه، این اطلاعات به سرقت می‌رود.

برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساب و کارت بانکی از روش درگاه پرداخت بانک‌ها، قبل از خرید اینترنتی به آدرس درگاه پرداخت دقت کنید، از سایت‌های مطمئن خرید انجام دهید و به بخش اول و سوم آدرس پرداخت دقت کنید که حتما شامل کد //:http و shaparak که واژه مربوط به درگاه پرداخت بانک‌ها است، باشد.

استفاده از رمز پویا بهترین راه مقابله با سرقت اطلاعات حساب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.